Dělníci začali pracovat na druhé etapě obchvatu Znojma. Stavební stroje se tam vrátily půl roku po poklepání základního kamene. Výstavba se zdržela kvůli chybějícím dokumentům Ředitelství silnic a dálnic a insolvenci jedné ze stavebních firem. Nová silnice by měla být hotová do tří let. Kdy začne třetí, poslední etapa, jasné stále není.
Půl roku po poklepání základního kamene začali dělníci pracovat na obchvatu Znojma
Po víc než deseti letech příprav dorazila na pole na kraji Znojma těžká stavební technika. Připravuje základy budoucích mostů obchvatu. Podloží je tady bezproblémové. Vyvrtané díry hned zaplňuje železo a beton. Stavba musí pokračovat rychle. Kvůli zpoždění při předávání staveniště začaly práce o čtyři měsíce později. „Území je už dávno připravené, tak na straně zhotovitele problémy nastat nemohou. Počítáme se zprovozněním úseku na začátku září 2019,“ říká ředitel divize speciálních staveb Silnice Group Roman Daniel.
Stavební technika pracuje u židovského hřbitova. Pak se přesune k Únanovské ulici. Tam letos vznikne vůbec první most druhé etapy. Původní silnici tady stavbaři dají na most. Obchvat povede pod ní. Napojí se na jedenapůlkilometrový úsek obchvatu, který je už téměř deset let hotový, auto se ale po něm zatím žádné neprojelo.
Obchvat už roky zaměstnává i soudy. Kraj loni schválil dlouho očekávané Zásady územního rozvoje a Krajský soud v Brně dal stavbě v říjnu zelenou. Spolek Obchvat s tím ale nesouhlasí. Podal stížnost, o které teprve rozhodne Nejvyšší správní soud.
Tranzitní doprava centrum Znojma sužuje řadu let. Silnice totiž slouží jako spojnice Čech od Prahy směrem do Rakouska a dále do Slovinska a Chorvatska. Denně centrem Znojma projede zhruba pětadvacet tisíc aut, obchvat by jich mohl odvést podle odhadů deset tisíc