Žďár nad Sázavou se rozhodl zútulnit město a zbavit se nevkusných barevných reklam. Nový komerční navigační systém povoluje jen modrou a bílou barvu. Vedení města chce jít majitelům budov příkladem, a tak z většiny městských objektů už barevná reklama zmizela.
Žďár nad Sázavou bojuje s nevkusnou reklamou, v ulicích smí být vidět jen modrá a bílá
Ze sloupů veřejného osvětlení už zmizely barevné cedule a nahradily je dvoubarevné. „Je to systém, jak si mohou označit podnikatelé směr šipkou a je v jednotné grafické podobě,“ uvedla mluvčí městského úřadu ve Ždáru nad Sázavou Blanka Sobolová.
Radnice začala sama u sebe, z městských objektů barevné reklamy už zmizely. A přidali se i někteří majitelé budov. Manuál města je přístupný na stránkách radnice a pomáhá v lepší orientaci právě majitelům domů.
„Pokud někdo přijde, prvotní věc je udělat vizualizaci, kterou připraví grafik podle manuálu. V dotačním programu si provozovatel může požádat o dotaci, ta je až třicet tisíc na jednu provozovnu,“ vysvětlil konzultant manuálu Václav Šubrt.
„Vizuální smog se mi hrozně nelíbí a jsem rád, že někdo nemá strach s tím bojovat,“ poznamenal obyvatel Žďáru nad Sázavou Lukáš Vít.
Barevné budovy plné barevných reklam by postupně ze Žďáru nad Sázavou měly zmizet.