Začalo betonování nového olomouckého mostu. Po dokončení se zbourá další

Stavební firma zahájila náročné betonování nového mostu v Komenského ulici v Olomouci. Během pátku tam nákladní auta dopraví až 1400 metrů krychlových betonu. Jeho proud není možné ani na chvíli zastavit, protože konstrukce mostu musí tvořit jeden celek. Stavba je součástí protipovodňových opatření v centru města za 750 milionů korun.

K mostu v Komenského ulici v pátek ráno začaly z obou stran přijíždět první nákladní vozy s betonem. „Betonování bude probíhat od středu mostu směrem ke krajům. Akce se nemůže přerušit, beton musí být dokonale propojený a v konstrukci nesmí vzniknout žádná spára,“ řekl generální ředitel Povodí Moravy Václav Gargulák.

Dostat na stavbu během jednoho dne takové množství materiálu vyžaduje nejen pečlivé načasování, ale také logistické řešení, záložní plány a zkušenosti zhotovitele.
Jakub Vlk
společnost Silnice Group

Povodí Moravy naplánovalo betonáž mostu na pátek kvůli příznivé předpovědi počasí. „Beton budou míchat dvě betonárny. V záloze je připravena třetí. Beton musí být prováděný stejnou recepturou,“ řekl Jakub Vlk ze společnosti Silnice Group, která má stavbu na starosti. 

Dvousměnný pracovní režim

Stavbaři mají připravené i záložní stroje pro případ, že by došlo k technickým problémům. Dělníci se na betonování nosné konstrukce mostu v Komenského ulici budou střídat ve dvou směnách.

V bednění bude beton zpracován pomocí ponorných vibrátorů tak, aby betonová konstrukce měla požadovanou kvalitu. Po dokončení akce bude beton tvrdnout a zrát. Stavbaři pak přeloží inženýrské sítě a pustí se do úprav v okolí mostu.

Padne i vedlejší most, po kterém jezdí tramvaje

Demolice starého a stavba nového mostu v Komenského ulici způsobila značné problémy v dopravě, úsek musejí řidiči složitě objíždět. Potíže však budou pokračovat i po dokončení mostu, což by mělo být do konce tohoto roku.  

Následovat totiž bude bourání vedlejšího mostu na Masarykově třídě, a to způsobí ještě větší komplikace v dopravě, protože po mostě jezdí i tramvaje na trase mezi hlavním nádražím a centrem města. Most by se však mohl rozebírat a stavět postupně, a tramvaje by tak jezdily alespoň po jedné koleji. 

Současné práce jsou součástí protipovodňových opatření, jejichž stavba byla zahájena loni na jaře a má trvat čtyři roky. Finanční náklady činí 750 milionů korun. Kromě vybudování dvou mostů v Komenského ulici a na Masarykově třídě je součástí projektu i stavba hrází a protipovodňových zdí, rozšíření koryta řeky Moravy i nábřeží.

Cílem akce je zvýšit kapacitu řeky na úroveň 650 metrů kubických za sekundu, která odpovídá 380leté povodni. Protipovodňový systém by měl podle vedení města ochránit zhruba dvacet tisíc obyvatel Olomouce a majetek za tři miliardy korun.

Výběr redakce

Aktuálně z rubriky Regiony

Na severu Čech platila výstraha před ledovkou

Na severu Čech se mohla v sobotu večer při mrznoucím mrholení nebo dešti tvořit slabá ledovka. Vyplývá to z výstrahy, kterou vydal Český hydrometeorologický ústav (ČHMÚ). Ten varoval před úrazy a komplikacemi v dopravě. Během noci na neděli má riziko mrznoucích srážek pominout.
včeraAktualizovánopřed 4 hhodinami

Lidé po Vánocích vyrazili za sportem. Nejen na hory, ale i do měst

Mnozí lidé volné dny využívají k aktivnímu odpočinku – a to nejen na horách, ale i ve městech. Třeba v Praze zájemci už po sedmnácté využívají akci Týden sportu zdarma. Vybírat mohou ze čtyř desítek možností, mezi nimiž nechybí plavání, tenis nebo tanec. Organizátoři doporučují si místo rezervovat. V Ostravě je pak bezplatně přístupné Vánoční kluziště a v Brně mají zase k dispozici Masarykův okruh běžci i pěší.
před 5 hhodinami

Hasiči měli o Vánocích přes tisíc zásahů. V meziročním srovnání jde o nadprůměr

Hasiči v tuzemsku měli o Vánocích 1163 výjezdů, z toho 178 bylo k požárům. Podle počtu událostí tak byly letošní svátky mírně nadprůměrné, informovala mluvčí generálního ředitelství hasičů Klára Ochmanová. Nejvíce práce měli hasiči na Štědrý den, kdy bylo zásahů 515. Některé požáry během svátků přitom způsobily mnohamilionové škody.
před 17 hhodinami

Na náměstí v Postoloprtech se potkávají Oldřich s Boženou

Postoloprty na Lounsku dokončují největší investici v historii města, kterou je rekonstrukce náměstí za 115 milionů korun. Její součástí je i obří vydlážděná mozaika. V celku si ji půjde nejlépe prohlédnout z výšky. Zobrazuje pověst o setkání Oldřicha a Boženy. Podle kroniky se tak stalo právě u Postoloprt, když byl kníže na lovu.
před 19 hhodinami

Modernizace železničního uzlu Česká Třebová má za sebou první rok

Nové koleje i nádražní objekty vyrostly během prvního roku modernizace železničního uzlu Česká Třebová. Investice za téměř dvacet miliard je plánována na šest let. Má přinést bezpečnější a rychlejší průjezd vlaků i pohodlnější cestování. Lidé pocítí dopad stavebních prací hlavně v druhé polovině oprav.
před 20 hhodinami

Z Bedřichova po konci vleků odcházejí i hoteloví hosté

Dlouholetý provozovatel, který měl v Bedřichově v Jizerských horách celkem pět vleků, už ve středisku podnikat nechce. Místní proto hledají cestu, jak v budoucnu provoz obnovit. Uzavření sjezdovek už dopadá na některé podnikatele.
před 20 hhodinami

Na přelomu roku se čeká sníh a teploty pod průměrem

Na přelomu roku do Česka přijde zima. Teploty i přes den budou jen mírně nad nulou, hlavně na horách bude sněžit a lze očekávat sněhové jazyky i závěje, uvedl Český hydrometeorologický ústav (ČHMÚ). Ani v prvním týdnu roku 2026 se ráz počasí příliš nezmění.
26. 12. 2025

Lipno zamrzá, bruslit na něm je ale zatím hazard

Lipenské jezero postupně zamrzá. Místy má sice led tloušťku kolem čtyř až pěti centimetrů, zatím ale netvoří dostatečně souvislou plochu. Přesto na něj už někteří nedočkavci navzdory nebezpečí vstupují. Možnosti bruslení závisí na intenzitě mrazů. Ke zprovoznění bruslařské magistrály propojující Frymburk, Přední Výtoň a Lipno nad Vltavou musí mrznout deset až patnáct dnů.
26. 12. 2025
Načítání...