Stavbaři ukončili rekonstrukci téměř čtyřkilometrového úseku trati Plzeň – České Budějovice. Konkrétně mezi hlavním nádražím v Plzni a okrajovou plzeňskou částí Koterov. Modernizace stála přes dvě miliardy korun. Největším přínosem pro cestující je vybudování nové zastávky Plzeň-Slovany, nahradila hůř dostupnou stanici v Koterově.
V Plzni vznikla nová vlaková zastávka Slovany. Pro cestující je lépe dostupná
Zastávka Plzeň-Slovany je oproti původní na východním předměstí o kilometr blíž k hlavnímu nádraží. Prioritou Správy železnic je aktuálně stavět vlakové zastávky co nejblíž centrům měst tak, aby lidem dávalo smysl a měli motivaci vyměnit auta právě za autobusy nebo vlaky.
„My bydlíme tady kousek, takže to je úplně super. Nemusíme tramvají na hlavní nádraží,“ řekl jeden z cestujících Vladimír Bořánek.
Za více než dvě miliardy korun to ale není jen nová zastávka, Správa železnic přidala i tři a půl kilometru nových kolejí. „Určitě to bude rychlejší, bezpečnější, a hlavně jde o zkapacitnění trati. Teď zvládne mnohem víc vlaků,“ řekl generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.
Prioritu má úsek Plzeň–Domažlice
Je to první krok ke zrychlení trasy z Plzně do Českých Budějovic. Kompletní modernizace trati v celé délce ale bude muset ještě pár let počkat. „Modernizaci trati Plzeň – České Budějovice máme v hledáčku, ale víc energie i peněz se připravuje na úsek Plzeň–Domažlice a dál státní hranice,“ přiznal Svoboda.
Původní zastávka v Koterově už je spolu s nádražní budovou minulostí. Vše se tam teď připravuje k tomu, aby za několik let mohla začít stavba třetí etapy východního okruhu. Silnice povede přímo tudy. Součástí dvoumiliardové investice už byl pro ni i tunelový zárodek. Jeho hloubení blízko kolejí bylo na celé stavbě to nejdražší.