Za poklesem části konstrukce dálničního mostu nad železničním koridorem u Uherska na Pardubicku stojí podle zjištění České televize projektová chyba v propočtech betonáže. Zřícení podle stavbařů nehrozí. Opravy potrvají několik týdnů.
Komplikace s mostem u Uherska způsobila chyba v propočtech betonáže. Zřícení nehrozí
Most přes dálnici D35 má být unikátem v Česku, a to díky otočné konstrukci. Problém nastal minulý týden v pondělí při betonáži, jedno z betonových polí, které slouží jako vzpěry, pokleslo o pět centimetrů.
Kvůli závadě na konstrukci se minulý týden zastavila železniční doprava na hlavním koridoru z Prahy na Ostravu. Některé spoje nabraly zpoždění v řádech hodin. Na žádost Ředitelství silnic a dálnic neprojížděly vlaky po žádné z pěti kolejí pod mostem. Ještě týž den byl provoz obnoven po dvou kolejích, další zůstávají nevyužívané. Vlaky místem stále projíždějí sníženou rychlostí.
„Správa železnic bude ještě do příštího týdne pokračovat v současném řešení dopravy. Vlaky v Uhersku místo hlavní staniční koleje využívají pouze dvě koleje vedlejší, kde je rychlost průjezdu omezena na 50 kilometrů v hodině. Díky možnosti jízdy po dvou kolejích je ale dopad na případné zpožďování vlaků už zcela minimální,“ řekl ČTK mluvčí Správy železnic Dušan Gavenda.
V současnosti staví ŘSD dva úseky dálnice D35 v Pardubickém kraji. První, od Opatovic nad Labem k obci Časy, by měl být hotový již letos. Navazující úsek Časy–Ostrov – jehož součástí bude i uherská estakáda – chce ŘSD zprovoznit příští rok v létě.