Nový podjezd pod dálnicí D3 je příliš nízký. Neprojedou kamiony ani autobusy

Podjezd pod novým mostem na dálničním obchvatu Českých Budějovic je příliš nízký (zdroj: ČT24)

Podjezd pod novým mostem na dálničním obchvatu Českých Budějovic komplikuje jízdu autobusovým dopravcům i tranzitní dopravě. Je totiž nižší, než čekali. Jeho výška je u Hlinska pouhé tři metry, což pro autobusy a nákladní auta nestačí. Vysoká vozidla potřebují o více než půl metru místa víc, aby pod mostem projela. Musejí tak jezdit jinou trasou, která je však delší.

Stavbaři na silnici z Hlinska do Dubičného na okraji Českých Budějovic pracují na dálničním mostu. Podjezd pod dálnicí D3 je ale v tomto místě příliš nízký. „Bohužel pravidelná veřejná linková autobusová doprava se pod tento podjezd právě kvůli své výšce tři metry nedostane,“ řekl ředitel Jihočeského koordinátora dopravy Jiří Kafka. 

To, že pod mostem neprojedou autobusy, zaskočilo i samotné obce. „Překvapení jsme byli, ale to s dálnicí D3 jsme těch překvapení zažili už mnoho, řekla bych, že žádná změna,“ komentovala místostarostka Dubičného Veronika Humlerová (nestr.).

Vyšší most není možný kvůli navazujícímu tunelu

Autobusy s klimatizací by potřebovaly 3 metry a 60 centimetrů, aby se pod most vešly. Nově tak musí jezdit po Rudolfovské třídě a přes Vráto. Kvůli tomu vznikly i nové zastávky. Lidé, kteří cestují autobusem například do Dubičného, musí chodit část cesty pěšky, což je podle Kafky komplikace. Navíc pod mostem neprojedou kromě autobusů ani nákladní auta.

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) se ale hájí tím, že s vyšším podjezdem se ani nepočítalo. Opírá se o plán z roku 2015. „V místě podjezdu pod dálnicí totiž měla být pouze cyklostezka a cesta pro pěší,“ reagovala ředitelka českobudějovické ŘSD Vladimíra Hrušková. „Nikdy tam nebyla plánovaná vyšší podjezdová výška, protože se nemohlo hýbat s niveletou dálnice, následuje totiž sjezd do tunelu,“ dodává. 

Někteří obyvatelé Dubičného přesto nechápou, proč se stavba plánovala tímto způsobem. Jiným to ale nevadí, víc než autobusy totiž využívají auta. „Linka nám jezdí šestkrát denně. Ráno ji využívají hlavně děti a studenti, kteří jezdí do škol a odpoledne zpátky,“ uvedla Humlerová. 

Samotný dálniční obchvat krajského města má být hotový do konce příštího roku. Podjezd u Hlinska bude podle plánu jen pro menší auta do tří a půl tuny.