Nový podjezd pod dálnicí D3 je příliš nízký. Neprojedou kamiony ani autobusy

3 minuty
Podjezd pod novým mostem na dálničním obchvatu Českých Budějovic je příliš nízký
Zdroj: ČT24

Podjezd pod novým mostem na dálničním obchvatu Českých Budějovic komplikuje jízdu autobusovým dopravcům i tranzitní dopravě. Je totiž nižší, než čekali. Jeho výška je u Hlinska pouhé tři metry, což pro autobusy a nákladní auta nestačí. Vysoká vozidla potřebují o více než půl metru místa víc, aby pod mostem projela. Musejí tak jezdit jinou trasou, která je však delší.

Stavbaři na silnici z Hlinska do Dubičného na okraji Českých Budějovic pracují na dálničním mostu. Podjezd pod dálnicí D3 je ale v tomto místě příliš nízký. „Bohužel pravidelná veřejná linková autobusová doprava se pod tento podjezd právě kvůli své výšce tři metry nedostane,“ řekl ředitel Jihočeského koordinátora dopravy Jiří Kafka. 

To, že pod mostem neprojedou autobusy, zaskočilo i samotné obce. „Překvapení jsme byli, ale to s dálnicí D3 jsme těch překvapení zažili už mnoho, řekla bych, že žádná změna,“ komentovala místostarostka Dubičného Veronika Humlerová (nestr.).

Vyšší most není možný kvůli navazujícímu tunelu

Autobusy s klimatizací by potřebovaly 3 metry a 60 centimetrů, aby se pod most vešly. Nově tak musí jezdit po Rudolfovské třídě a přes Vráto. Kvůli tomu vznikly i nové zastávky. Lidé, kteří cestují autobusem například do Dubičného, musí chodit část cesty pěšky, což je podle Kafky komplikace. Navíc pod mostem neprojedou kromě autobusů ani nákladní auta.

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) se ale hájí tím, že s vyšším podjezdem se ani nepočítalo. Opírá se o plán z roku 2015. „V místě podjezdu pod dálnicí totiž měla být pouze cyklostezka a cesta pro pěší,“ reagovala ředitelka českobudějovické ŘSD Vladimíra Hrušková. „Nikdy tam nebyla plánovaná vyšší podjezdová výška, protože se nemohlo hýbat s niveletou dálnice, následuje totiž sjezd do tunelu,“ dodává. 

Někteří obyvatelé Dubičného přesto nechápou, proč se stavba plánovala tímto způsobem. Jiným to ale nevadí, víc než autobusy totiž využívají auta. „Linka nám jezdí šestkrát denně. Ráno ji využívají hlavně děti a studenti, kteří jezdí do škol a odpoledne zpátky,“ uvedla Humlerová. 

Samotný dálniční obchvat krajského města má být hotový do konce příštího roku. Podjezd u Hlinska bude podle plánu jen pro menší auta do tří a půl tuny.

Výběr redakce

Aktuálně z rubriky Regiony

Nový dokument mapuje osudy vězeňkyň na Cejlu

Unikátní snímek mapující osudy vězeňkyň v brněnské věznici na Cejlu uvede za necelý měsíc Česká televize. Tvůrci po deset let natáčeli s ženami, které obávanou věznicí prošly v době protektorátu i komunistické totality. Čtvrteční premiéru v Brně zhlédla i jedna z posledních žijících pamětnic.
před 6 hhodinami

Na Pražském hradě se v sobotu otevřou běžně nepřístupné prostory

Veřejnosti se v sobotu mezi devátou a osmnáctou hodinou otevřou jindy nepřístupná místa Pražského hradu. Lidé se budou moci podívat třeba do Španělského sálu, který vznikl v době Rudolfa II. a v současnosti slouží pro zvláštní příležitosti. Jeden z největších hradních komplexů světa se připravuje na tisíce návštěvníků, kteří mohou prostory navštívit zdarma. Podobnou příležitost mají dvakrát do roka.
před 6 hhodinami

Hasiči lokalizovali požár lesa na Jihlavsku

Hasiči v pátek zasahovali u požáru lesa v lokalitě Hutě, místní části obce Cejle na Jihlavsku. Vyhlásili třetí ze čtyř stupňů požárního poplachu a plameny hasili i z vrtulníku. Požár zasáhl asi tříhektarovou plochu a způsobil škodu 150 tisíc korun, uvedla mluvčí hasičů Petra Musilová.
včeraAktualizovánopřed 8 hhodinami

Elektrárna Opatovice získala povolení stavby pro spalovnu v katastru Čeperky

Elektrárna Opatovice získala povolení stavby pro zařízení na energetické využití odpadu (ZEVO). Spalovnu chce postavit v katastru obce Čeperka, sdělila mluvčí elektrárny Hana Počtová. Povolení vydal Dopravní a energetický úřad ministerstva průmyslu a obchodu, záměr již dříve získal kladné posouzení vlivu na životní prostředí (EIA). Čeperka proti němu dlouhodobě vystupuje a zvažuje odvolání. Náklady se odhadují na sedm miliard korun.
včeraAktualizovánopřed 13 hhodinami

Strojvůdce kvůli loňské srážce vlaků v Praze dostal podmínku a zákaz řízení

Strojvůdce jednoho z vlaků, které se loni v září srazily v pražské Libni, potrestal soud odnětím svobody na osm měsíců s podmíněným odkladem na tři a půl roku a pokutou téměř osmdesát tisíc korun. Soud mu zároveň zakázal na čtyři a půl roku řízení motorových vozidel, včetně vlaků a dalších hromadných dopravních prostředků, zjistila ČT. Bezprostředně po nehodě prokázala dechová zkouška u strojvůdce přítomnost alkoholu. Rozhodnutí soudu je pravomocné. Nehodu stále vyšetřuje policie i Drážní inspekce.
před 13 hhodinami

Segregace ve školách trvá. Odpovědnost mají obce, potřebují ale podporu státu

V Česku stále trvá vyčleňování romských dětí ve školství. Nadále existuje víc než 130 segregovaných škol, z toho v 78 z nich romské děti tvoří víc než polovinu žactva, vyplývá podle studie PAQ Research z odhadů ministerstva školství. Segregované školy se nacházejí ve většině krajů a situace se v poslední dekádě výrazně nemění.
před 16 hhodinami

Zájem měst o dotaci na ekologickou MHD překonal nabízenou částku

O dotaci ze Státního fondu životního prostředí (SFŽP) na nákup ekologických autobusů nebo tramvají za první týden výzvy požádalo už devatenáct dopravních podniků. Jak SFŽP uvedl pro Českou televizi, objem žádostí už přesáhl osm miliard korun. To je o asi miliardu více než vyčleněná částka. Podle oslovených dopravních podniků dotace pomohou nejen s nákupem elektrobusů a tramvají, ale také s rozšířením trolejbusové dopravy.
před 18 hhodinami

Nepozornost chodců mnohdy končí střetem s tramvají

Devatenáct chodců skončilo za první tři měsíce letošního roku pod koly pražských tramvají, o čtvrtinu méně než loni. Na rozdíl od loňska při tom zatím nikdo nezemřel. Téměř polovina srážek se stala na vyznačených přechodech. Příčinou je často nepozornost i to, že si chodci mylně myslí, že mají před tramvají absolutní přednost. Roli podle dopravního podniku hrají i mobily a sluchátka chodců. Přibývá ale také zraněných ve vozech. Ze statistik vyplývá, že častěji pod koly tramvají končí muži. A přibylo také sražených dětí.
před 20 hhodinami
Načítání...