Podle některých provozovatelů koupališť v Moravskoslezském kraji je zatím letošní sezona nejhorší za posledních deset let. Například vodní areál v Ostravě-Porubě měl v červenci dokonce třináct dní úplně zavřeno. Hlavním problémem je počasí, provozovatelé koupališť tvrdí, že lidé se chodí koupat hlavně, když se teplota pohybuje kolem třiceti stupňů. Pětadvacet stupňů k naplnění koupaliště nestačí.
Koupaliště na Ostravsku hlásí špatnou sezonu, provozovatelé si stěžují hlavně na počasí
Nejvyšší návštěvnost mělo koupaliště v Ostravě-Porubě na konci června, kdy areál za jeden den navštívilo více než deset tisíc lidí. S nástupem letních prázdnin se ale počasí výrazně zhoršilo a návštěvníků začalo ubývat. V červenci museli dokonce třináctkrát úplně zavřít.
„Když srovnáme letošní červen a červenec, tak v červnu jsme měli v našich areálech až 140 tisíc návštěvníků. Za červenec je to asi sedmdesát tisíc lidí, takže v podstatě polovina,“ řekla mluvčí společnosti Sareza, která provozuje ostravská koupaliště, Lenka Papajová. Pracovníci areálu v Porubě doufají, že se počasí ještě zlepší, protože srpen je podle nich zatím jeden z nejslabších měsíců za posledních pět let.
„Když nejsou lidé, uklízíme“
Podobně je na tom i aquapark na Olešné, kde zatím hlásí o pět tisíc návštěvníků méně než loni za stejné období. Od 1. května, kdy začala koupací sezona, museli vodní svět zavřít už desetkrát. Pracovníci areálu však tyto dny pravidelně využívají k úklidu.
Aquapark Olešná má však jednu výhodu – v případě, že není pěkné počasí, můžou návštěvníci zamířit do vnitřního areálu. Ten hlásí letos stejnou návštěvnost jako loni, zhruba 41 tisíc lidí.
Rozhodující je ranní teplota
Podle provozovatelů je velmi těžké rozhodnout, kdy koupaliště otevřít a kdy raději nechat brány zavřené. Hlavním indikátorem je déšť nebo ranní teploty, jenže ani na to nelze spoléhat. „Může se stát, že ráno je škaredě a prší, odpoledne se udělá hezky, ale bohužel pak už ten areál neotevíráme, nedá se to tak narychlo zorganizovat,“ řekla Papajová.
Obyvatelé Moravskoslezského kraje jezdí i do vodních areálů na Slovensku, tam tvoří zhruba deset procent veškeré klientely. Jejich počet je však nižší než před několika lety. „Když přišlo euro, tak se počet trochu zredukoval, bylo to cítit i na polské klientele. Už se to ale pomalu vrací,“ řekla manažerka komunikace regionu Liptov Katarína Šarafínová.