Silničáři opravují Radotínský most v Praze. Dopravní komplikace čekají hlavně o víkendu

V úterý začala oprava části Pražského okruhu nad Radotínem. Silničáři omezili provoz na dva zúžené jízdní pruhy v obou směrech. Dokončení prací se očekává 1. května. Důvodem oprav je poškozená mostní dilatace na Radotínském mostu, řekl mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Jan Rýdl. Oprava podle něj bude stát zhruba 15 milionů korun.

„Opravuje se mostní dilatace na nejzatíženějším úseku české dálniční sítě. Mostní dilatace je nejcitlivější část každé mostní konstrukce. Je to přechod mezi sypanou konstrukcí dálnice a mostní konstrukcí dálnice,“ řekl Rýdl.

Dilatace mají podle něj obvykle životnost patnáct až 25 let, přičemž ta na Radotínském mostu vydržela zhruba třináct let. Důvodem nižší životnosti je podle něj to, že po Radotínském mostě projede denně kolem sto tisíc vozidel s vysokým podílem nákladu. Práce podle něj potrvají v optimistickém výhledu čtrnáct dní, v realistickém pravděpodobně až osmnáct dní.

Radotínský most v Praze
Zdroj: Karel Tauchman/ČTK

Oprava se nebude krýt s pracemi na Barrandovském mostě

Za velmi důležité Rýdl označil, aby opravy Radotínského mostu nekolidovaly s plánovanými opravami Barrandovského mostu. „Jsme v komunikaci s Technickou správou komunikací hlavního města Prahy a magistrátem. Oni začnou pracovat s nějakým omezením na Barrandovském mostě zhruba deset dnů poté, co my tady budeme v nejzazším termínu hotovi,“ řekl Rýdl.

Opravovaná část Pražského okruhu poté opět bude sloužit jako objízdná trasa kolem Barrandovského mostu.

Podle Ředitelství silnic a dálnic se největší dopravní komplikace dají očekávat v termínu od pátku 21. dubna od 21:00 hodin do neděle 23. dubna večer, kdy bude doprava vedena ve dvou jízdních pruzích v jednom směru a jednom pruhu v druhém směru.

Dopravní omezení mohli řidiči pociťovat již od konce loňského roku. Tehdy byla porušená dilatace překryta ocelovými kryty, které fungovaly jako retardéry. V úseku se zároveň omezila rychlost na 60 kilometrů za hodinu. V sobotu pak začala instalace dopravního omezení, kdy silničáři snižovali počet jízdních pruhů.