V Blansku začala stavba přemostění železniční trati. Nejdříve vznikne nová okružní křižovatka na hlavním průtahu městem u ulic Svitavská a Fügnerova. Dvě části města oddělené železniční tratí pak spojí nový most, jde o investici za více než 264 milionů korun. Řidiče i chodce čekají po dobu stavby dopravní omezení, pak ale přijde značná úleva.
Dvě části Blanska oddělené železniční tratí spojí nový most. Pomůže dopravě i pěším
Staré Blansko se zbytkem města propojí nový most nad železniční spojnicí Brna a České Třebové. Dělníci začali s výstavbou silnic, které na most povedou. Stavbu za víc než čtvrt miliardy korun budou budovat víc než rok. Most uleví dopravě i pěším. Ti na frekventovaném přejezdu čekají i desítky minut.
Nejenom když projíždí vlak, ale i když stojí v zastávce, která je v bezprostřední blízkosti. Řidiči i chodci musejí počkat, než nastoupí a vystoupí všichni cestující a vlak odjede. Stojí i hasiči a sanitky.
Dopravní omezení a pak úleva pro chodce i řidiče
Díky novému mostu bude průjezd hladký a železničáři jsou rádi, že se zbaví přejezdu. „Úrovňové křížení silnice a železnice je samo o sobě rizikovým bodem. V jeho místě postavíme nový mimoúrovňový podchod pod kolejemi,“ přiblížil oblastní ředitel Správy železnic Libor Tkáč.
Nový sto padesát pět metrů dlouhý most nebude kopírovat původní silnici. Začne se zvedat o desítky metrů dál, za obchodním domem směrem k řece. Dělníci začali s výstavbou prvního kruhového objezdu.
„Od 12. července by mělo dojít k úplné uzavírce silnice v ulici Svitavská, uzavře se úsek od místa před křižovatkou s Fügnerovou ulicí až po křižovatku s Kollárovou ulicí. Kvůli zajištění bezpečnosti při provádění stavebních prací bude kromě komunikace uzavřen také chodník na levé straně ve směru k autobusovému nádraží,“ uvedl starosta Blanska Jiří Crha (ODS). Okružní křižovatka by měla být hotová do konce listopadu.
Celkem k mostu povede skoro půl kilometru silnic a křižovatek. S vybudováním mostu se počítá příští rok. „Ocelová konstrukce bude vyrobena v mostárně. Na místě bude smontován a celých sto padesát pět metrů bude zavěšeno na betonové pilíře,“ popsal náměstek ředitele Správy a údržby silnic Jihomoravského kraje Roman Hanák.
Celkem bude stavba stát více než 264 milionů korun. Většinu nákladů by měl uhradit stát prostřednictvím Státního fondu dopravní infrastruktury. Blansko ze svého rozpočtu zaplatí zhruba šest milionů na spolufinancování nových chodníků a veřejného osvětlení.