Mezi Berounem a Královým Dvorem skončila rekonstrukce železniční trati, díky které tudy budou moci vlaky projíždět až stošedesátikilometrovou rychlostí. Zrychlí se tak cestování mezi Prahou a Plzní. Součástí akce byla i obnova berounského nádraží a stanice Králův Dvůr a modernizace zabezpečovacího zařízení. Náklady jsou přes 2,6 miliardy, tři čtvrtiny pokryla dotace z Evropské unie.
Cestování mezi Prahou a Plzní bude rychlejší díky zmodernizované železniční trati
Podle generálního ředitele Správy železnic Jiřího Svobody se zlepšil komfort pro cestující a vznikl i bezbariérový přístup na nástupiště v Berouně i Králově Dvoře. „Zvýšila se traťová rychlost na 160 kilometrů v hodině a zkrátily se jízdní doby. Myslím si, že se už skutečně jedná o koridorovou trať se vším všudy,“ řekl Svoboda při slavnostním ukončení prací. Poukázal na to, že nyní je hotová rekonstrukce celého třetího koridoru z Berouna až do Chebu, včetně průjezdu plzeňským uzlem.
Práce na víc než pět kilometrů dlouhém úseku mezi Berounem a Královým Dvorem začaly v roce 2016. V první etapě stavbaři opravili osobní nádraží v Berouně. Součástí byla obnova kolejiště, vznikl nový podchod, nástupiště a přístřešky. Přístup na nástupiště pro handicapované zajišťují výtahy. Železniční stanice byla také vybavena informačním systémem pro slabozraké a nevidomé. Dělníci vyměnili technologická zařízení a obnovili kolejiště na seřaďovacím nádraží.
Druhá etapa se týkala rekonstrukce kolejiště a zastávky v Králově Dvoře. Původní výpravní budova ustoupila novým nástupištím, nově vznikl také bezbariérový podchod. Třetí etapa se zaměřila na železniční trať mezi seřaďovacím nádražím v Berouně a zastávkou Králův Dvůr, kde stavbaři opravili železniční spodek i svršek.
V Berouně zbývá v rámci samostatné akce dokončit ještě opravu výpravní budovy. Tyto práce začaly loni a mají skončit příští rok na podzim. Ministr dopravy Karel Havlíček (za ANO) v Berouně uvedl, že investice do dopravní infrastruktury meziročně vzrostly o více než třicet procent, což podle něj ale přináší i problémy. „Jsme na hraně nejenom finančních, ale i dodavatelských kapacit,“ dodal.