Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) zrušil veřejnou zakázku na dodávku 33 parciálních trolejbusů pro Dopravní podnik města Ústí nad Labem. Rozhodnutí není pravomocné, s odvoláním na mluvčí úřadu o něm v pátek informoval server Zdopravy.cz. Primátor Petr Nedvědický (ANO) uvedl, že město se odvolá.
Antimonopolní úřad zrušil tendr na 33 trolejbusů pro Ústí nad Labem. Město se odvolá
ÚOHS se tendrem za víc než půl miliardy korun zabýval na podnět firem SOR Libchavy a Cegelec. Důvodem pro zrušení veřejné zakázky byly některé zadávací podmínky, které byly podle úřadu diskriminační. Šlo například o kritéria ekonomické kvalifikace jako minimální obrat nebo seznam významných dodávek, uvedl server. Do tendru se podle něj přihlásila pouze Škoda Electric.
„Při stanovení výše uvedených kritérií kvalifikace (zadavatel) nereflektoval specifika předmětu plnění rámcové dohody a nezohlednil aktuální podmínky na relevantním trhu, čímž vytvořil bezdůvodné překážky hospodářské soutěži,“ řekla serveru Zdopravy.cz mluvčí úřadu Milena Marešová. Zároveň byly některé další podmínky tendru nepřiměřené.
Rozhodnutí úřadu není pravomocné a kterákoliv ze stran proti němu může podat rozklad k předsedovi úřadu. Město s rozhodnutím ÚOHS nesouhlasí. Primátor řekl, že musí o podání odvolání jednat ještě s dotčenými orgány. „Jsme přesvědčeni, že zakázka byla v pořádku,“ uvedl.
Trolejbusy, které umí jezdit i bez trolejí
Dopravce v zakázce s odhadovanou cenou 558 milionů korun hledal výrobce až 33 parciálních trolejbusů, které umožní částečně jízdu mimo troleje díky baterii. Zakázka je na osm let, vítěz získá rámcovou smlouvu.
Dopravní podnik hledá kloubový trolejbus, který bude mít čtvery dveře a tři nápravy. Jeho délka může být maximálně 18,75 metru. Do nízkopodlažního trolejbusu se musí vejít nejméně 115 cestujících, z toho čtvrtina musí sedět. Na baterii by měl nový vůz zvládnout dojet nejméně dvanáct kilometrů. Vozidla musí být plně klimatizovaná, součástí budou USB nabíječky pro dobíjení drobné elektroniky.
Antimonopolní úřad už jeden tendr na nákup trolejbusů ústeckému dopravnímu podniku zrušil, a to v roce 2018.