Dánský režisér Lars von Trier trpí Parkinsonovou nemocí, oznámila produkční společnost Zentropa, kterou filmař spoluzaložil. Šestašedesátiletý von Trier je prý v dobrém stavu, léčí se a nadále pracuje na pokračování Království.
Lars von Trier má Parkinsonovu chorobu. Dál pracuje na pokračování Království, uvádí produkční firma
Informaci o nemoci produkční společnost zveřejnila, aby předešla mediálním spekulacím. „Lars je v dobrém stavu a léčí příznaky (své nemoci),“ ujistila v prohlášení. Von Trier nicméně omezí vystoupení v tisku před premiérou svého dalšího počinu.
Tím bude třetí řada hororového seriálu Království, který má kořeny v devadesátých letech. Práce na nových dílech prý pokračují podle předpokládaného harmonogramu. Nové Království by se mělo představit v září na filmovém festivalu v Benátkách pod anglickým názvem The Kingdom Exodus. Na konci roku pak třetí řadu uvidí dánští diváci.
Filmařský enfant terrible
Von Trier patří k nejznámějším severským režisérům i díky kontroverzím spojených s jeho tvorbou. Provokace je ale podle něj cestou, jak přimět lidi přemýšlet. Nechává proto ve svých filmech vyplouvat na povrch nejrůznější lidské touhy, vášně a pudy. Boří mnohá tabu a neváhá použít ani velmi extrémní scény. Ať už v psychothrilleru Antikrist, dvoudílné Nymfomance nebo v jednom ze svých nejoceňovanějších dramat Prolomit vlny.
K Oscarům se Lars von Trier dostal nejblíže, když byla na nejlepší původní píseň nominována zpěvačka Björk. Islandská hudebnice složila hudbu k jeho dramatu Tanec v temnotách, kde si zahrála i hlavní roli.
Jméno dánského filmaře se ale objevuje v nominacích i mezi vítězi evropských cen, doma byl zejména na festivalu v Cannes. Tam na přelomu milénia získal Zlatou palmu právě za Tanec v temnotách. O jedenáct let později se ale na prestižní francouzské filmové přehlídce stal personou non grata, když na tiskové konferenci šokoval výroky „jsem nacista“ nebo „chápu Hitlera“. Své řeči později označil za „idiotské“.
A do Cannes se opět vrátil – naposledy před čtyřmi lety se svým zatím posledním celovečerním snímkem Jack staví dům. Pojednává o sériovém vrahovi, který vraždu vnímá jako umění.