Poznávací hry, silné příběhy rodáků i hlídání dětí. Turisticky oblíbená města se připravují na návštěvníky z tuzemska

Česká turistická centra se připravují na uvolnění vládních opatření a na případný příliv návštěvníků z tuzemska. Lázeňské město Karlovy Vary v polovině května spustí projekt Karlovy Vary – město zážitků. Rodinám na dovolené nabídne příměstské programy pro děti, chystá třeba skatepark nebo různé workshopy. Český Krumlov vytváří kampaň, kterou chce postavit na významných rodácích a jejich životních příbězích spojených s městem. Olomouc spojila síly s Kroměříží a chystají společně hru, která návštěvníky zavede do zajímavých míst. Kutná Hora natočí pro české turisty videopozvánku.

Karlovy Vary
Zdroj: ČTK Autor: Okla Michal

Karlovy Vary, které jsou častým cílem zahraničních turistů, se letos kvůli pandemii koronaviru budou soustřeďovat na české klienty. Vedení města pracuje na projektu Karlovy Vary – město zážitků a chce nabídnout návštěvníkům kulturní a sportovní akce.

Speciální program chystá radnice pro rodiny s dětmi. „Připravujeme příměstské tábory, aby mohli přijet rodiče a užít si chvíle bez dětí. Chystáme otevření skateparku i workshopy, kde se budou děti moci učit například výrobu šperků,“ uvedla primátorka města Andrea Pfeffer Ferklová (nestraník za ANO). Projekt představí veřejnosti v polovině května.

Český Krumlov
Zdroj: ČT24
Autor: Monika Ginterová

Český Krumlov letos nenabídne návštěvu otáčivého hlediště, přesto si je místostarosta města Martin Hák (Sdružení pro Krumlov – Nezávislí a TOP 09) jistý, že do města lidé přijedou.

„Chystáme celou řadu programů a pobídek pro tuto vítanou klientelu. Pro rychlý restart budeme spouštět několikaúrovňovou kampaň. Bude postavena na místních lidech, jejich silném životním příběhu a celé řadě zajímavých osobností, které mají k městu vztah, zapojíme dobrá a rezonující témata,“ vysvětlil Hák způsob, jakým chtějí v oblíbené jihočeské destinaci rozhýbat turismus.

Arionova kašna v Olomouci
Zdroj: ČTK
Autor: Galkgonek Vladislav

Olomouc společně s Kroměříží v současnosti spolupracují na vytvoření poznávací hry. „Chceme se zaměřit na český trh. S Kroměříží chystáme společnou hru založenou na principu sbírání razítek. Lidé budou navštěvovat památky, výstavy nebo různé subjekty, jako je Pevnost poznání v Olomouci. Na konci si vyzvednou cenu buď v Olomouci, nebo v Kroměříži,“ sdělila Karin Vykydalová, vedoucí odboru cestovního ruchu města Olomouc.

Dodala, že by chtěli více českým turistům nabízet regionální kartu. „Zatím ji využívali hlavně zahraniční turisté. Princip znají z Londýna nebo Lisabonu. S kartou mají turisté zdarma MHD nebo některá vstupná. V současnosti karta nabízí kolem 170 subjektů,“ vysvětlila Karin Vykydalová.

Kutná Hora doufá, že zvedne zájem u českých turistů o vícedenní pobyty. „Nechceme cílit na jednodenní turistiku. Budeme nabízet tří-, pěti- nebo sedmidenní balíčky. Ty budou nejspíše tematické. Například balíčky, které se budou soustřeďovat na památky nebo místní gastronomii,“ uvedla místostarostka města Silvia Doušová (STAN).

Návštěvníky chtějí nalákat videopozvánkou, kde ukážou to nejzajímavější z Kutnohorska.