Magistrát v minulém roce oznámil, že o stavební povolení zažádá na začátku ledna. Celý proces se nakonec urychlil. „Termín pro přípravu a podání žádosti jsme opravdu předpokládali v prvním týdnu ledna. Každopádně se nám vše podařilo přichystat s předstihem, a tak jsme mohli žádost podat již v prosinci,“ uvedl Provazník.
Město počítá s tím, že rozhodnutí přijde v závěru února. Aby se stavba nové lávky zahájila v dubnu, musí se stavební úřad vyjádřit maximálně do konce března.
Původní lávka nebyla zakreslena v územním plánu
Zahájení stavby nového mostu bylo v minulosti několikrát odloženo. Bylo to hlavně kvůli komplikacím s územním plánem. Původní lávka, která se na konci roku 2017 zřítila, nebyla v plánu vůbec zakreslena. Bylo tak nutné zažádat o jeho změnu.
Nová stavba je ale i tak jen dočasným řešením. „Cílem je, aby lávka nezůstala trvalým provizoriem, ale jen přechodným stavem před plnohodnotným nahrazením novým pěším a cyklistickým mostem“, uvedl náměstek pro dopravu Adam Scheinherr. Hlavní město na obnovu mostu vyhradilo 60 milionů korun.
V současné době v místě funguje jen přívoz. Ten za hodinu převeze až 600 lidí. Betonová lávka v Troji se zřítila 2. prosince 2017. Zraněni byli čtyři lidé, dva z toho těžce. Na špatný stav lávky upozorňovalo několik posudků. Odborníci most pravidelně sledovali, naposledy 3 týdny před kolapsem.