Po pěti letech čekání začala nedaleko centra Zlína rekonstrukce frekventované křižovatky ulic Březnická a Mostní. Za zpoždění může špatný stav evakuační chodby z někdejší firmy Baťa, která vede přímo pod dotyčnou křižovatkou. Město muselo chodbu nejprve odkoupit a později staticky zpevnit. Dopravní omezení na frekventovaném místě potrvají do konce letošního října.
Blízko centra Zlína začala přestavba frekventované křižovatky. Dopravní omezení potrvají půl roku
Křižovatka bude po rekonstrukci víc symetrická, přehledná a díky semaforům i bezpečnější. Čekání na tuto proměnu trvalo pět let, komplikace zavinila podzemní chodba, která je obyvatelům Zlína prakticky neznámá. Začíná ve sklepení Baťova mrakodrapu. Tunel obstál i při bombardování továrny v listopadu 1944. „Troufnu si říct, že zachránil život mojí babičce a dalším tisícům zaměstnanců,“ řekl vedoucí oddělení správy budov Krajského úřadu Zlínského kraje Jiří Lučan. Magistrát chodbu odkoupil z konkursní podstaty Svitu Zlín a nechal zpevnit její statiku.
Kvůli stavbě křižovatky je od 1. března uzavřené parkoviště mezi obratištěm trolejbusů a Mostní ulicí. Volná plocha slouží jako zázemí stavby. „Městská hromadná doprava nebude touto akcí nijak omezena, stejně tak chodci,“ uvedl Jaroslav Chudara ze zlínského magistrátu.
Ráno bylo parkoviště pod točnou vozidel městské hromadné dopravy, kde běžně parkují desítky vozidel, oplocené a prázdné. Pohybovalo se u něj pouze několik pracovníků a aut stavebních firem. V přilehlé ulici U Zimního stadionu omezovaly částečně průjezd výkopové práce.
Dopravní omezení
Hlavní dopravní omezení, kterým bude změna provozu v Březnické ulici z obousměrného na jednosměrný, začne platit v závislosti na počasí a vyřízení potřebných povolení nejdříve od 13. března.
První etapa stavby potrvá tři měsíce, stavbaři při ní například zrekonstruují jeden jízdní pruh Březnické ulice od budované křižovatky po sportovní halu. „Z toho důvodu bude v Březnické ulici povolen pouze jednosměrný průjezd vozidel ve směru z centra města k Majáku. V opačném směru budou motoristé používat objízdnou trasu přes Kudlov,“ uvedl šéf Ředitelství silnic Zlínského kraje (ŘSZK) Bronislav Malý. Pro nákladní automobily povede objížďka přes Otrokovice.
Postup dalších tří etap stavebních prací a rozsah souvisejících dopravních omezení investoři ještě neupřesnili.
Město Zlín stavba přijde na téměř sto čtyřicet milionů korun. Kromě rekonstrukce křižovatky bude financovat napřímení Mostní ulice nebo úpravy ulice k Hotelu Zlín. Nová světelně řízená křižovatka se posune na úroveň odbočky k hotelu. Počítá se také s opravou ulic, chodníků, změnou zastávek nebo rozšířením univerzitního parku.
Zlínský kraj prostřednictvím ŘSZK opraví šest set metrů dlouhý úsek Březnické ulice mezi křižovatkou s třídou Tomáše Bati a zimním stadionem. „Ulice Březnická získá mnohem kvalitnější povrch vozovky, s lepšími protismykovými vlastnostmi. To bude mít společně s přestavbou křižovatky s Mostní ulicí pozitivní dopad nejen na bezpečnost a plynulost dopravy v tomto místě, ale zároveň také na snížení hladiny hluku a úrovně emisí ze silničního provozu,“ uvedl náměstek hejtmana Radek Doležel (ANO).