Provoz na dálnici D3 na hranici Jihočeského a Středočeského kraje omezila rekonstrukce. Většinu času prací bude jeden pás dálnice zavřený a auta pojedou na Prahu i na České Budějovice vždy jen jednou částí dálnice, uvedl Adam Koloušek z českobudějovické pobočky Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD). Práce mezi kilometry 62,3 –70,7, tedy mezi Chotovinami a Meznem, potrvají dva měsíce. Při opravě bude také omezený provoz na mimoúrovňové křižovatce Chotoviny. Náklady na opravy jsou 218 milionů korun bez DPH.
Začaly opravy dálnice D3. S omezením musejí řidiči počítat dva měsíce
„Stavba zasahuje jak do Jihočeského, tak do Středočeského kraje. Dálnice už v úseku vykazuje řadu závad jako trhliny na povrchu vozovky, výtluky nebo příčné nerovnosti,“ uvedl Koloušek v tiskové zprávě.
Dělníci odstraní při opravě všechny závady, obnoví konstrukční vrstvy vozovky, a to jak na silnici, tak i na mostech. Opraví i povrch na mimoúrovňové křižovatce Chotoviny a na odpočívadle Mitrovice.
„Povrch silnice má skutečně odslouženo kolem šestnácti let, šel do provozu v roce 2007, alespoň většina tohoto úseku. Je to tedy taková optimální doba, optimální věk těchto povrchů. Betony by sice vydržely déle, ale mají zase svoje nevýhody,“ vysvětlil mluvčí ŘSD Jan Rýdl.
Odklad by způsobil ještě větší problémy, než jsou teď
Mluvčí dodal, že kdyby silničáři nechali povrch tak, jak je, ještě dvě nebo tři sezony, začaly by tam vznikat mnohem vážnější problémy. „My bychom potom tu opravu museli koncipovat na delší dobu, stála by výrazně více peněz, museli bychom také jít podstatně hlouběji,“ doplnil.
„Firma už instalovala dopravní značení, a to v úseku mezi Chotovinami a Mitrovicemi. Doprava už je tady u Chotovin svedena do jednoho jízdního pruhu, a to ve směru od Tábora na Benešov,“ uvedl redaktor ČT Martin Štěpánek.
Řidiči by také měli počítat s tím, že v úseku je snížena rychlost na osmdesát kilometrů v hodně. „Řidiči by tak měli včas zpomalit, aby nedošlo k nějakým nebezpečným situacím,“ dodal redaktor s tím, že opravy se týkají 8,5 kilometru dlouhého úseku. S opravami povrchu se navíc počítá nejen na dálnici, ale i na mostech.
V provozu je nyní 70 kilometrů D3, která má v budoucnu spojit Prahu s Českými Budějovicemi a rakouskými hranicemi. Měřit by měla 170 kilometrů. Celá D3 z Prahy k hranicím včetně středočeských částí by měla být podle ministerstva dopravy hotová do roku 2030, jihočeská část do roku 2026.