Škoda Group představila v Plzni téměř šedesátimetrovou tramvaj Škoda ForCity Smart 38T. Navrhla ji a vyrobila pro německý dopravní podnik Rhein-Neckar-Verkehr (rnv), který bude provozovat dvanáct těchto vozidel na tratích uvnitř měst Mannheim, Ludwigshafen a Heidelberg nebo mezi nimi ve třech spolkových zemích, a to Bádensku-Württembersku, Hesensku a Porýní-Falci. Podle firmy jde o nejdelší tramvaj na světě. Celkem Škoda Group dodá do německého trojměstí 114 vozidel, včetně kratších tramvají.
„Unikátní vlakotramvaj, která se může pohybovat po tramvajových i železničních kolejích (v trojměstí mají stejný rozchod 1000 milimetrů), je součástí modulárního vozového parku,“ řekl projektový manažer Michael Kocmich. Kapacita nízkopodlažního obousměrného vozidla je 368 cestujících a může jezdit rychlostí až 80 kilometrů za hodinu. V úterý představený vůz se odveze do depa v Ludwigshafenu příští týden.
„Nejdelší tramvaj na světě je výsledkem úzké spolupráce s rnv a splňuje komplexní požadavky městské i regionální dopravy. Bude klíčovým prvkem budoucnosti mobility v rýnsko-neckarském okrese,“ řekl Jan Christoph Harder, prezident regionu Západ & Sever ve Škodě Group.
Podle něj pochází více než dvacet procent dílů z Německa. Kocmich dále uvedl, že je uvnitř vozu přes 85 kilometrů kabelů a skládá se z desítek tisíc dílů od 214 výrobců, z nichž jsou téměř tři čtvrtiny z České republiky. Hrubá stavba se vyrábí ve finském závodě Škody Group v Otanmäki a vůz se pak smontuje v Plzni. Výroba každé tramvaje podle mluvčího Škoda Group Jana Švehly trvá 18 týdnů, dvakrát tolik než polovičního vozu Škoda 36T.
Hodnota kontraktu na 114 tramvají dosahuje téměř deseti miliard korun. V SRN už jich jezdí 45.







