Praha slibuje konec kroužení ulicemi, na Zličíně vznikne parkovací dům

Velkokapacitní parkovací dům pro 1500 až 2000 aut by měl vzniknout poblíž stanice metra na pražském Zličíně. Usnesení o jeho stavbě schválila městská rada, která počítá s tím, že bude parkoviště v provozu od roku 2019. Parkovací dům by zvýšil kapacitu pro auta v západní části Prahy velmi výrazně, v současnosti je na záchytných parkovištích na Zličíně jen necelých 150 míst a v Nových Butovicích a Radotíně jsou jen desítky dalších.

V Praze po loňském rozšíření zón placeného stání zesílilo volání po záchytných parkovištích P+R, kde by mohli řidiči z okolí města zanechat auto a pokračovat městskou hromadnou dopravou. Parkovací místa zoufale chybějí hlavně v západní části města, které se přitom rozšíření zón dotklo nejvíce. Parkovací dům na Zličíně by měl situaci výrazně zlepšit. V současnosti je v součtu dvou P+R na Zličíně, dalšího u metra na Nových Butovicích a také u nádraží v Radotíně na západě Prahy pouhých 237 míst.

Existují dvě varianty, jak by mohlo nové zličínské parkoviště vypadat, každopádně ale půjde nejméně o šestinásobné zvýšení zmíněné kapacity. Buď by mohlo v objektu parkovat 2000 osobních aut, anebo 1500 osobních aut a 60 až 100 autobusů. „Terminál by byl napojený přímo na stanici metra,“ ujistil pražský radní Karel Grabein Procházka.

Současně se stavbou domu by se mělo změnit i celé dopravní řešení v okolí stanice metra Zličín. Bude nutné postavit nové komunikace a rozšířit některé stávající, včetně dvou mostů.

  • Vedle vzniku velkokapacitního parkoviště P+R schválila pražská rada také vznik víceúčelové karty pro turisty.
  • Lidé ji budou moct využívat třeba jako vstupenku do galerií, muzeí, památkových objektů nebo jako jízdenku na MHD.
  • Podobné karty v metropoli zatím provozují pouze soukromé firmy.

Vedení města slibuje i další záchytná parkoviště na okraji města. V současnosti má opravdu vysokou parkovací kapacitu pouze Jižní Město, kde jsou na čtyřech parkovištích u stanic metra Chodov a Opatov téměř tři tisíce míst, jen menší část z nich ale funguje jako parkoviště P+R. Přes 600 řidičů může odstavit auta na záchytném parkovišti v Letňanech. Ostatní záchytná parkoviště pojmou zpravidla desítky, nanejvýš něco přes sto aut. Nové P+R by mělo vzniknout na Černém Mostě, město chce zvýšit také parkovací kapacitu na Opatově.

Parkoviště P+R jsou zahrnuta do systému Pražské integrované dopravy. Primárně jsou určena pro mimopražské řidiče, kteří na nich nechají auta a dále do centra města jedou MHD. Při nákupu jízdenky na MHD na parkovišti ostatně je samotné parkování zdarma.

Načítání...