Praha našla firmu na opravu Barrandovského mostu. Dopravní omezení mají být kratší

Druhou část rekonstrukce Barrandovského mostu pro Prahu udělá za 594,5 milionu korun firma Porr, informovala městská Technická správa komunikací (TSK). Rekonstrukce mostu začne v první polovině května a potrvá v průběhu čtyř let. Soutěží se mělo podařit zkrátit letošní dopravní omezení z původně plánovaných 180 na 110 dní, kdy bude provoz na mostě omezen vždy v jednom ze čtyř pruhů v každém směru. Přípravu prací v poslední době kritizovala opoziční ODS.

První část soumostí byla otevřena v roce 1983 a stavba dosud nebyla kompletně opravena. Most je součástí městského okruhu a denně jej přejede asi 140 tisíc aut. Loni TSK opravila spodní části konstrukce, k čemuž nebylo nutné dopravu omezovat. Od letoška po čtyři stavební sezony budou dělníci pracovat na vrchní části, což s sebou každý rok přinese omezení pro řidiče.

„Zakázka byla poprvé v historii města soutěžena tak, že stejnou roli hrála cena a doba dopravních omezení,“ řekl primátorův náměstek pro dopravu Adam Scheinherr (Praha sobě). Dodal, že omezení se podařilo významně zkrátit a letos připadnou na letní měsíce, kdy je doprava nejslabší.

Obě zmíněná kritéria měla v hodnocení nabídek váhu čtyřicet procent, zbylých dvacet procent připadlo na zkušenosti uchazečů. Nabídky dorazily čtyři.

V příštím roce by měl být provoz na mostě omezen na 92 dní, stejně jako v roce 2024. V roce 2025 pak podle TSK omezení potrvá 82 dní. Celkem tak počítá vysoutěžená nabídka za celou dobu oprav s omezeními na 376 dní proti původně plánovaným 973.

Jako první začne letos rekonstrukce snesením a vybudováním nové rampy ze Strakonické ulice. „Počítá se zde s objízdnou trasou, která bude vyznačena. Nyní se projednává, stejně jako úpravy na další komunikační síti, tedy na takzvaných odlehčovacích trasách. Na objízdných i odlehčovacích trasách bude zákaz rekonstrukcí a oprav,“ řekla nedávno Lišková.

Kritika ODS

Rekonstrukci v poslední době kritizovala opoziční ODS, podle které město nedostatečně informovalo o přípravách oprav a plánovaných objízdných trasách. „V situaci, kdy hrozí kolaps dopravy v celé Praze, a všichni politici to dobře vědí, není mlčení správně zvolená strategie,“ uvedl už dříve starosta Prahy 13 a městský zastupitel za občanské demokraty David Vodrážka.

Scheinherr to odmítl, na všech přípravách podle něj město usilovně pracuje a ze strany ODS jde o předvolební kampaň.

Praha má s mosty problémy dlouhodobě. V roce 2020 byla otevřena nová lávka z Císařského ostrova do Troje. Původní se zřítila na konci roku 2017. Ve špatném stavu je Libeňský nebo Hlávkův most, jejichž opravu TSK připravuje. V případě Libeňského mostu už vybrala dodavatele a práce by měly začít letos. Rekonstrukci vyžaduje také Palackého most.