Osmdesát kilometrů bez benzínky. Před cestou do Zlína se vyplatí natankovat

Osmdesát kilometrů bez benzinky. Před cestou do Zlína se vyplatí natankovat (zdroj: ČT24)

Řidiči jedoucí po dálnici do Zlína by už brzy měli mít možnost natankovat nebo se občerstvit. V současnosti na úseku mezi Rohlenkou a Otrokovicemi nenajdou ani jednu čerpací stanici. Ve srovnání s intenzitou dopravy směrem do Prahy jezdí totiž do Zlína výrazně méně aut. Až loni se podařilo Ředitelství silnic a dálnic najít nájemce čerpací stanice. Řidiči budou moci na nové benzínce natankovat zhruba za rok a půl.

Na dálnici na Prahu mohou řidiči doplnit benzín a občerstvit se kávou každých čtrnáct kilometrů. Při cestě do Bratislavy na D2 je jich o něco méně. Na každém dvacátém kilometru. Na východ od Brna není benzínka prakticky žádná.

Poslední zastávkou z Brna do Zlína je Rohlenka. Tam mohou řidiči natankovat a občerstvit se, dalších osmdesát kilometrů až do Otrokovic už nemají možnost. Zhruba v půli cesty, kus od Kroměříže, je sice odpočívka, ale jediné zázemí pro řidiče jsou pouze tři mobilní toalety.
„My už s tím počítáme. Jezdíme tudy pravidelně a víme, že musíme natankovat. Kafe si tady bohužel dát nemůžeme,“ řekl jeden z oslovených řidičů.

Hustota čerpacích stanic na dálnicích
Zdroj: ČT24

Vysvětlení se nabízí při pohledu na dálnici. Zatímco v poledne u Rohlenky jede jedno auto za druhým, u Kroměříže je provoz výrazně menší. Přestože je tam elektřina i kanalizace, pumpaři nemají zájem. „My jsme hledali nájemce ve výběrovém řízení v roce 2015, 2016 a vzhledem k nízké intenzitě dopravy nebyl ze strany čerpacích stanic vůbec žádný zájem. Až v loňském roce se nám podařilo nájemce vysoutěžit,“ řekl mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Jan Rýdl.

Čerpací stanice by měla na úseku mezi Rohlenkou a Otrokovicemi vyrůst za rok a půl. Ještě letos v září silničáři kousek za Hulínem zprovozní další odpočívadlo v obou směrech. Benzín tam ale nepoteče, pouze káva. K dispozici budou i toalety.