Desetiměsíční výluka čeká od úterý cestující na trati mezi Šumperkem a Uničovem. Železnice zde projde velkou opravou a elektrizací. Dělníci budou opravovat také zastávky, které budou nově bezbariérové. Rekonstrukce za tři miliardy korun navazuje na opravenou železnici mezi Uničovem a Olomoucí. Půjde o první regionální trať v zemi, kde bude fungovat zabezpečovací systém ETCS.
Začíná přestavba tratě mezi Uničovem a Šumperkem, do prosince ji budou obsluhovat autobusy
Zatím dělníci pracují v okolí železniční trati, vytváří základy pro zbudování sloupů trakčního vedení. Už v úterý se ale přesunou přímo do kolejiště, měnit budou totiž kromě samotných kolejí i pražce a jejich základ, který je ze štěrkového podloží.
Pracovat se bude ale také v jednotlivých stanicích a zastávkách. Všechny na úseku mezi Uničovem a Šumperkem totiž projdou úpravami a po nich již budou bezbariérové. Konkrétně v Troubelicích se vybuduje úplně nová zastávka. Ta současná je nyní od obce vzdálená asi kilometr.
Půjde o velké a dlouhé opravy. Rekonstrukce vyjde asi na tři miliardy korun a cestující budou muset využívat náhradní autobusovou dopravu až do prosince. Jakmile se vlaky na železnici vrátí, budou moci v úseku mezi Uničovem a Šumperkem jezdit až rychlostí 100 kilometrů za hodinu.
V minulých letech prošla rekonstrukcí navazující trať mezi Uničovem, Šternberkem a Olomoucí. Tam se bude jezdit až rychlostí 160 kilometrů za hodinu. Na celý úsek mezi Olomoucí a Šumperkem pak dohlédne bezpečnostní systém ETCS, který by měl zabránit možné srážce vlaků.
Trať se bude využívat také v případě, že dojde k problému na hlavním koridoru mezi Zábřehem a Olomoucí. To by pak právě nyní opravovaná trasa sloužila jako objížďka.