Na dálnici D46 se vrátili dělníci kvůli přestavbě mimoúrovňové křižovatky u Drysic na Vyškovsku. Tentokrát se buduje část ve směru z Olomouce do Brna, a kvůli tomu je uzavřen celý jízdní pás. Řidiči místem projíždějí v protilehlém pásu pouze v jednom pruhu v každém směru, očekávat se tak dají dlouhé kolony. Dálnice D46, které se říká i Hanácká dálnice, je jedinou přímou spojnicí Brna s Ostravou. Stále totiž chybí poslední úsek D1 u Přerova.
Na dálnici mezi Brno a Olomouc se vrátily stavební stroje. U Drysic se jezdí půlkou silnice
V pondělí v ranních hodinách byl provoz na vytížené dálnici plynulý, na dopravu tam ale dohlíželi policisté, řekl redaktor ČT Martin Svatoň. „Provoz je veden v režimu 1+1, tedy v jednom jízdním pruhu v každém směru. Uzavřen je pás pro jízdu ve směru z Olomouce do Brna, a to včetně sjezdu a nájezdu na Exitu 7 v Drysicích,“ sdělil s tím, že řidiči musejí použít sjezdy číslo 2 nebo 12.
Práce, které začaly v pondělí, zahrnují i demolici mostu, který později nahradí nový a širší. Dálnice D46 se stavěla v 70. letech minulého století v parametrech, které neodpovídaly standardním dálničním podmínkám. Dlouho kvůli tomu byla jen rychlostní silnicí, než se všechny komunikace této kategorie staly dálnicemi.
Doposud chyběly připojovací pruhy
Na takzvané Hanácké dálnici není široký odstavný pruh a nájezdy se dělaly bez bezpečných připojovacích pruhů. Kvůli tomu je bezpečnost výrazně nižší než na běžných dálničních křižovatkách.
„V rámci rekonstrukce dojde k rozšíření dálnice a také k doplnění chybějících připojovacích pruhů, což byl jeden z takových nedostatků dálnice D46. Kvůli jejich absenci například tady (u Drysic) vznikaly nebezpečné situace, protože řidiči neměli v některých místech dostatečný výhled,“ popsal Svatoň. Vzniknout má i nová protihluková stěna, která má ulevit právě obyvatelům Drysic.
Celková cena přestavby křižovatky je téměř 200 milionů korun a hotovo by mělo být letos na podzim. V nejbližších letech, až se podaří dostavět dálnici D1 přes Přerov, intenzita provozu na D46 poklesne, protože tranzitní doprava od Brna na Ostravu by se měla přesunout právě na D1.