Na dálnici D1 mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem začala oprava středového pásu. Stavbaři se zaměří na revizi kanalizace a vyplnění dutin v zúženém úseku mezi 94. a 104. kilometrem. Po dokončení prací, které Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) očekává v půlce února, by už měli řidiči využívat oba jízdní pruhy i odstavný pruh v obou směrech bez omezení.
Na D1 u Humpolce se opravuje středový pás. Omezení má skončit v únoru
Úsek mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem budí pozornost už řadu týdnů. Rekonstrukce za 1,75 miliardy korun zde začala v březnu, práce se ale před zimou nepodařilo dokončit a v zúženém úseku v prosinci zkolabovala doprava.
ŘSD následně ukončilo spolupráci s původním dodavatelem – konsorciem, které tvořily česká firma Geosan Group, italská Toto Costruzioni Generali a kazašská SP Sine Midas Stroy. Jinými společnostmi nechalo posunout nebo odstranit dočasná svodidla, aby byla dálnice přes zimu lépe průjezdná, a nyní do jejího středového pásu vyslalo firmu Eurovia.
„Pokud hovoříme o pracích, které nyní začaly na středním dělicím pásu, je to náklad 62 milionů korun a samozřejmě ho budeme uplatňovat u původního konsorcia, protože to měli udělat oni,“ podotkl mluvčí ŘSD Jan Rýdl. Konsorcium mělo být s pracemi hotové na začátku loňského podzimu.
Ambice ŘSD: Hotovo v půlce února
Úkolem Eurovie je nejprve odstranit sníh a ledové bariéry, potom začít pracovat ve středovém pásu. Podle ŘSD bude nutná revize kanalizace pod dálnicí, doplnění odebraného materiálu v násypu a zhutnění v celém pásu.
Už 10. ledna začaly práce na odstraňování dutin pod některými místy středového pásu a na jejich vyplnění bylo nutné použít asi osm set tun cementu.
„Všechno míří k tomu, abychom doplnili středová svodidla přesně podle normy a abychom to po polovině února mohli dát do plného provozu bez jakéhokoli omezení, to znamená bez omezení šířky, zátěže i rychlosti,“ řekl Rýdl. Datum zprovoznění bude podle něj záviset na počasí a faktickém stavu dálnice.
Než bude plný provoz obnoven, bude ještě ŘSD opravovat na některých místech stávající betonový povrch, což si vyžádá dopravní omezení na jeden pruh. Podle Rýdla bude omezení naplánované na víkendy případně na noc, kdy je provoz menší.