Část radnic uvažuje, že zřídí nová autobusová nádraží. Ta původní v devadesátých letech v privatizaci prodaly soukromým dopravcům, kteří teď na terminálech vyměřují konkurenci vysoké nájemné.
Radnice staví nová autobusová nádraží. Chtějí si udržet soukromé dopravce
V Rychnově nad Kněžnou už se stavbou nového nádraží dokonce začali. I když se na současné nádraží, které je v soukromých rukou, vejde téměř 400 spojů denně. Nový terminál vznikne hned vedle železniční stanice.
„Vznikne tady daleko větší prostor pro odstavování autobusů. Nebudou rušit hlukem a zplodinami centrum města. Navíc pokud to bude mít pod kontrolou radnice, tak se poplatky spravedlivě rozdělí,“ myslí si ředitel dopravce Audisbus Milan Cedidla.
Předloni dal vlastník starého terminálu ICOM výpověď místnímu dopravci a pohrozil zdražením poplatků za vjezd a výjezd z 20 na 198 korun. Radnice se tak rozhodla pro nádraží vlastní. „To byl jednoznačný impuls, že si soukromá firma mohla budovat dominantní postavení,“ souhlasí starosta Jan Skořepa (nestr.).
Vedení města uvažuje jen o symbolickém poplatku za vjezd a výjezd, a to kolem 3 korun na údržbu.
Firma ICOM se podle mluvčí vyjádří později. Vedení je v cizině. Její nádraží zůstane nejspíš od léta prázdné.
Vlastnictví nádraží jednou z dopravních firem kritizoval také antimonopolní úřad. I kvůli tomu zrušil vloni desetiletý tendr na nové dopravce v kraji. Pro radnici v Rychnově to byl další důvod, proč si postavit nádraží vlastní. A podobně uvažují také v Broumově, Ústí nad Orlicí nebo ve Špindlerově Mlýně.