Stanice metra Florenc na lince C je kvůli rozsáhlému úniku vody stále uzavřena, podle webu pražského dopravního podniku (DPP) zůstane mimo provoz zřejmě několik dní. Od nedělního podvečera tudy soupravy pouze projíždějí. Stanice Florenc na lince B funguje bez omezení, sdělila mluvčí DPP Aneta Řehková. Od rána jezdí mezi Florencí a Hlavním nádražím náhradní tramvajová linka XC.
Stanice metra Florenc na lince C zůstane kvůli úniku vody zavřená několik dní
Stanice se uzavřela v neděli před 18:00. Problém způsobilo podle mluvčí poškození vodovodní přípojky při stavebních pracích nad stanicí metra. Na místě zasahovali pražští hasiči, hasiči dopravního podniku i pracovníci Pražských vodovodů a kanalizací. „Nyní odkrýváme podhledy ve stanici, aby voda, která tam nyní je, vytekla, a kontrolujeme protipožární ochranu,“ napsal v pondělí dopoledne dopravní podnik na síti X.
Dopravní podnik předpokládá, že stanice zůstane zavřená několik dnů. Cestující na lince C mohou pro vstup a výstup použít nejbližší stanici – Hlavní nádraží a poté jet tramvají. V úseku mezi stanicemi Florenc, Masarykovo a Hlavní nádraží jezdí v obou směrech tramvaje XC, a to v intervalu zhruba patnáct až dvacet minut.
„Linka XC je určena především pro osoby se sníženou schopností orientace a pohybu,“ řekla Řehková. Pro bezbariérový přístup z linky metra B doporučuje dopravní podnik využít výtah ve stanici Národní třída u tramvajové zastávky Lazarská.
Florenc je přestupní stanicí v centru hlavního města u stejnojmenného autobusového nádraží. Slouží i k přestupům mezi linkami metra B a C. Každá z nich má vlastní nástupiště.
Rekonstrukce stanice
Stanice Florenc byla otevřena v roce 1974 pro linku C a v roce 1985 pro linku B. Do roku 1990 nesla název Sokolovská. V březnu 2022 zahájil dopravní podnik ve stanici opravu stropní desky pod křižovatkou ulic Křižíkova a Ke Štvanici, rekonstrukce si vyžádala a ještě vyžádá opakované víkendové výluky na části linky C.
Náklady na rekonstrukci jsou podle dřívějších informací téměř 1,8 miliardy korun a pro podnik ji uskutečňují firmy Metrostav DIZ a Geosan. Práce mají skončit do konce příštího roku.