Tendr na první úsek metra D byl v pořádku, definitivně potvrdil soud

Nejvyšší správní soud (NSS) definitivně potvrdil správnost tendru na první úsek metra D z roku 2020. Potvrdil tím stanovisko Krajského soudu v Brně i Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS). U úřadu tendr napadla společnost Eurovia CS.

Vedoucí komunikace pražského dopravního podniku (DPP) Daniel Šabík sdělil, že stejně jako v případě prvního úseku postupoval podnik plně v souladu se zákonem i u druhé části, kterou rovněž řeší ÚOHS.

„Všechny instance, včetně nyní té nejvyšší, potvrdily, že DPP v tendru na zhotovitele stavby prvního úseku metra D postupoval a rozhodoval v souladu s platnou legislativou. Striktně podle zákona o zadávání veřejných zakázek DPP postupuje také v případě tendru na zhotovitele druhého úseku metra D,“ zdůraznil Šabík. Výsledek tendru na druhou část nové linky napadlo u ÚHOS vyřazené sdružení vedené firmou PORR, rozhodnutí úřad zatím nevydal.

Eurovia ve svém návrhu k antimonopolnímu úřadu označila zadávací podmínky i postup pražského dopravního podniku při zadávání prvního tendru za nezákonné. ÚOHS se jejími připomínkami zabýval od roku 2020 do roku 2021, nenašel ale v postupu ani podmínkách žádné pochybení. Stanovisko úřadu z března 2021 potvrdil v červnu téhož roku i předseda ÚOHS Petr Mlsna. Uzavření smlouvy s vybraným dodavatelem, kterým bylo konsorcium firem Subterra, Hochtief a Strabag, bylo kvůli řízeni o rok odloženo.

Vleklý spor

Eurovia se rozhodnutí předsedy ÚOHS bránila správní žalobou u Krajského soudu v Brně. Její argumenty nevyslyšel a žalobu zamítl, následovala kasační stížnost k NSS, který stanovisku nižšího soudu přisvědčil a stížnost zamítl.

Pražský dopravní podnik smlouvu s vybraným dodavatelem podepsal v červnu 2021 po rozhodnutí předsedy ÚOHS.

Stavba linky D z Pankráce do Písnice začala předloni úsekem mezi stanicemi Pankrác a Olbrachtova, který vyjde na 14,5 miliardy korun. Na něj bude navazovat část z Olbrachtovy na Nové Dvory.

Pražský dopravní podnik letos v srpnu vybral vítěze tendru stavby druhé části metra D, kterým se stalo sdružení vedené firmou Subterra s cenou 30 miliard korun bez DPH. Výběr dodavatele podnik dříve po stížnostech z tendru vyřazeného sdružení PORR, VINCI a Marti zrušil, i po opětovném vyhodnocení a s přihlédnutím k novým informacím je však podle podniku nabídka Subterry nejvýhodnější.

Načítání...