TÉMA

Subterra

Tendr na první úsek metra D byl v pořádku, definitivně potvrdil soud

Nejvyšší správní soud (NSS) definitivně potvrdil správnost tendru na první úsek metra D z roku 2020. Potvrdil tím stanovisko Krajského soudu v Brně i Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS). U úřadu tendr napadla společnost Eurovia CS.
18. 12. 2024Aktualizováno18. 12. 2024|

Druhou část metra D má postavit Subterra. Dopravní podnik ji vybral už podruhé

Pražský dopravní podnik (DPP) znovu vyhodnotil tendr na stavbu druhé části metra D a vybral vítěze zakázky. Opět se jím stalo sdružení vedené firmou Subterra s cenou zhruba třicet miliard korun bez DPH. Informoval o tom vedoucí tiskového oddělení DPP Daniel Šabík. Výběr dodavatele podnik dříve po stížnostech z tendru vyřazeného sdružení Porr, Vinci a Marti (PVM) zrušil, i po opětovném vyhodnocení a s přihlédnutím k novým informacím je podle podniku nabídka Subterry nejvýhodnější. Firmy Porr a Vinci krok DPP kritizují, Subterra naopak uvedla, že ho vnímá jako potvrzení kvality své nabídky.
6. 8. 2024|

Policie prověřuje možné vydírání členů výběrové komise k metru D

Pražská policie prověřuje na základě trestního oznámení dopravního podniku hlavního města (DPP) možný pokus o vydírání členů hodnoticí komise v tendru na stavbu druhého úseku metra D, uvedla policejní mluvčí Eva Kropáčová. Některým členům komise před rozhodováním o vítězi podle podniku dorazil nátlakový e-mail podepsaný smyšleným jménem. DPP v tendru nejprve loni vybral nabídku sdružení firmy Subterra, nedávno výběr po rozhodnutí antimonopolního úřadu (ÚOHS) zrušil a bude rozhodovat znovu.
16. 4. 2024|

Zrušený tendr na druhý úsek metra D zpozdí stavbu minimálně o rok

Představenstvo pražského dopravního podniku zrušilo výběr vítěze zakázky na stavbu druhého úseku trasy metra D v souladu s tím, co už předtím rozhodl i antimonopolní úřad. Tendr původně vyhrálo sdružení firem v čele se společností Subterra. Důvodem zrušení jsou chybějící reference, které by prokazovaly zkušenost s takovými technologickými postupy. Rozporovaná zakázka se týká úseku mezi budoucími stanicemi Olbrachtova a Nové Dvory. Její nové posuzování pro praxi znamená, že stavba nabere podle odhadů minimálně roční zpoždění.
14. 3. 2024|

Představenstvo pražského dopravního podniku zrušilo výběr vítěze stavby druhé části metra D

Představenstvo pražského dopravního podniku (DPP) zrušilo výběr vítěze stavby druhého úseku metra D. Hodnoticí komise tak bude znovu posuzovat původně vítěznou nabídku sdružení firem vedeného společností Subterra, informoval ve středu vedoucí tiskového oddělení DPP Daniel Šabík. Výběr vítěze loni zatím nepravomocně zrušil Úřad na ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS).
13. 3. 2024Aktualizováno13. 3. 2024|

Praha požaduje audit tendru na metro D, zakázku ale rušit nechce

Vedení Prahy požádalo dozorčí radu dopravního podniku, aby zadala zpracování interního hloubkového auditu tendru na druhou část stavby metra D. Podle náměstka primátora pro dopravu Zdeňka Hřiba (Piráti) není v plánu celou zakázku rušit, protože zadávací dokumentace je v pořádku. Úřad pro ochranu hospodářské soutěže kvůli nedostatečným podkladům zatím nepravomocně zrušil rozhodnutí o výběru vítěze tendru, kterým se stalo sdružení firem zahrnující například firmy Subterra a Hochtief. Praha také plánuje vypsat tendr za 86 miliard korun na vlaky metra bez řidiče.
22. 1. 2024Aktualizováno22. 1. 2024|

Stavba metra D na Nové Dvory možná přijde o zhotovitele. ÚOHS jeho výběr nepravomocně zrušil

Pro metro D mezi Olbrachtovou a Novými Dvory si možná bude muset pražský dopravní podnik znovu vybrat zhotovitele. Úřad pro ochranu hospodářské soutěže nepravomocně zrušil původní výběr vítěze. Dopravní podnik oznámil, že proti rozhodnutí podá rozklad. Třicetimiliardovou zakázku chtěl přidělit sdružení firem kolem Subterry, antimonopolní úřad mu to již dříve znemožnil předběžným opatřením. Na výběr zhotovitele si stěžovalo sdružení kolem společností Porr a Vinci, které nabídlo nižší cenu, ale dopravní podnik ho z tendru vyloučil pro nesplnění podmínek. Firma Subterra s rozhodnutím úřadu také nesouhlasí, naopak společnost Porr jej vítá.
16. 1. 2024|

Stavbě metra na Nové Dvory brání další předběžné opatření

Stavba pražského metra D mezi Olbrachtovou a Novými Dvory se dál odkládá. Úřad pro ochranu hospodářské soutěže vydal další předběžné opatření, které znemožňuje dopravnímu podniku uzavřít smlouvu se zhotovitelem úseku, kde se mělo začít pracovat letos v říjnu. Podle webu Seznam Zprávy má antimonopolní úřad pochybnosti o pravdivosti některých údajů, které uvedla společnost Subterra, již si dopravní podnik vybral v soutěži.
28. 11. 2023Aktualizováno28. 11. 2023|

Financování metra D u Evropské investiční banky není ohroženo, ujišťuje pražský dopravní podnik

Financování stavby metra D s pomocí úvěru předjednaného s Evropskou investiční bankou (EIB) není ohroženo. V tiskové zprávě to uvedl vedoucí tiskového odboru pražského dopravního podniku (DPP) Daniel Šabík. Pochybnosti se objevily kvůli kritice soutěže na stavbu druhého úseku nové linky z Olbrachtovy na Nové Dvory ze strany sdružení vedeného firmou PORR, které DPP kvůli nesplnění zadávacích podmínek z tendru vyloučil.
3. 10. 2023|

Evropská investiční banka zvažuje zrušení financování metra D

Praze hrozí, že nedostane úvěr na stavbu metra D. Evropská investiční banka podle informací ČT zvažuje, že přislíbené financování zruší. Důvodem je stížnost konsorcia kolem firmy PORR, které podalo nejlevnější nabídku. Pražský dopravní podnik (DPP) ho ale s odkazem na nedostatky ze soutěže vyloučil.
2. 10. 2023|

Druhý úsek metra D bude stát 30 miliard. V tendru uspělo sdružení firmy Subterra

Představenstvo pražského dopravního podniku (DPP) schválilo vítěze tendru na druhý úsek metra D z Olbrachtovy na Nové Dvory. V soutěži uspělo sdružení vedené firmou Subterra s nabídnutou cenou zhruba třicet miliard korun bez DPH, v tiskové zprávě o tom informoval vedoucí odboru komunikace DPP Daniel Šabík. Vedení DPP zároveň pro zásadní nedostatky v nabídce vyloučilo z tendru sdružení firem vedené společností PORR. Stavba metra D začala loni v úseku mezi Pankrácí a Olbrachtovou.
5. 9. 2023Aktualizováno5. 9. 2023|

Praha vymění kritizované kalendárium orloje. Nechá si vyrobit nové

Praha nechá vyrobit novou kopii kalendária Staroměstského orloje a osadí ji namísto kritizované verze, která vznikla při rekonstrukci věže Staroměstské radnice před několika lety. Radní v pondělí schválili dohodu s firmou Subterra, která měla spolu se společností Avers rekonstrukci na starosti. Podle dohody zajistí Subterra na své náklady demontáž stávajícího kalendária a osazení nové kopie, vyrobí také novou podkladovou měděnou desku. Praha pak zaplatí malířskou výzdobu nové desky, kterou vytvoří Akademie výtvarných umění.
15. 5. 2023Aktualizováno15. 5. 2023|

Po roce stavby metra D zbývá k propojení stanic Pankrác a Olbrachtova 60 metrů tunelu

Přesně po roce od zahájení stavby metra D zbývá k propojení stanic metra Pankrác a Olbrachtova prokopat šedesát metrů tunelu. Nyní je už na stavbě podle Dopravního podniku (DPP) vykopána polovina tunelů, zhruba 1,6 kilometru. Ražby na prvním úseku potrvají ještě necelé tři roky, zhruba do přelomu let 2025 a 2026. DPP zároveň připravuje tendr na nákup automatizovaných vozů pro linku C a D.
25. 4. 2023Aktualizováno25. 4. 2023|

Část velkého městského okruhu v Brně je hotová. Následovat bude tunel pro tramvaje

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) zprovoznilo první etapu stavby velkého městského okruhu v brněnské Žabovřeské ulici. Novým úsekem projedou řidiči ve čtyřech pruzích ve čtvrtek zhruba od 18:00. Otevřena už je i lávka pro pěší, která usnadní cestu přes frekventovanou silnici mezi Žabovřeskými loukami a zastávkou Bráfova. První etapa okruhu bude úplně hotová až v březnu příštího roku, chybí ještě chodníky či sadové úpravy.
17. 12. 2020|

Stavba brněnského městského okruhu míří do druhé etapy. V lednu začne dvouletá tramvajová výluka

Ředitelství silnic a dálnic chce na přelomu listopadu a prosince předat zhotoviteli stavbu druhé etapy velkého městského okruhu. Ta zahrnuje i nový tramvajový tunel pod Wilsonovým lesem. Výluka tramvajové linky 1 bude trvat zhruba dva roky a začne v lednu příštího roku. Stavbu oddálilo rozhodnutí antimonopolního úřadu na konci února, který zrušil zakázku na zhotovitele po podnětu slovenské firmy Deštrukprojekt. Ta se původní a ani nově vypsané soutěže neúčastnila.
5. 11. 2020|
Načítání...