Dopravu na Barrandovském mostě má od konce září zlepšit pruh pro auta jedoucí po okruhu

Dopravu na pražském Barrandovském mostě ve směru z centra má zlepšit nově vyhrazený levý jízdní pruh oddělený bílou čárou, který bude sloužit jen pro auta jedoucí ze Smíchova do Braníka. Nejvyšší povolená rychlost v něm bude zvýšena na 80 kilometrů v hodině. Opatření začne platit na konci září po dokončení letošní fáze opravy mostu. V budoucnu by mohla být vybudována také nová rampa přes sjezd z mostu do Modřanské ulice, po které by jezdili řidiči ze Strakonické ulice na Jižní spojku.

Dopravu na Barrandovském mostě a před ním komplikuje podle ředitele společnosti Satra Alexandra Butoviče takzvaný průplet, kdy se v jednom místě setkávají a proplétají auta jedoucí ze Smíchova, Barrandova a ze Strakonické ulice.

„Opatření spočívá v tom, že levý jízdní pruh ve směru z centra bude určen pouze pro vozidla, která pokračují po Městském okruhu, a nebude z něj možné dělat žádné jiné manévry a třeba sjet následně do Modřanské,“ vysvětlil.

K tomu, aby opatření přineslo efekt, který si od něj silničáři slibují, má pomoci to, že bude nově pouze v průběžném pruhu povolena rychlost 80 kilometrů v hodině. V ostatních pruzích budou auta jezdit maximálně padesátkou. Nový vyhrazený pruh bude začínat před nájezdem na most a v místě, kde se oddělují pruhy na Barrandov a na Strakonickou.

Přibýt by mohla rampa

Město spolu se Satrou vymyslelo asi dvacítku možných řešení. Z nich kromě výše zmíněného připadá v úvahu ještě stavba nové rampy, která by překlenula sjezd na Modřanskou. Řidiči ze Strakonické by vyjeli na most, a pokud pokračují na Jižní spojku, tak by před sjezdem na Modřanskou odbočili vpravo na nové přemostění a pokračovali dál. Auta by se tak s vozy jedoucími na sjezd z Modřanské vůbec nekřížily.

První variantu zavede město na konci září, až dokončí letošní opravy na Barrandovském mostě. Opatření bude následně vyhodnocováno. Na základě analýzy první etapy se město podle primátorova náměstka Adama Scheinherra (Praha Sobě) rozhodne, zda vybudovat také rampu.

„Ta by mohla stát okolo 90 milionů korun. Finální rozhodnutí o stavbě ale ještě nepadlo. Nicméně mohla by být vybudována v rámci poslední fáze oprav Barrandovského mostu,“ řekl. Práce na mostě jsou naplánovány ještě na čtyři fáze, každá bude trvat zhruba tři měsíce v roce.

Rekonstrukce se prodlouží téměř o měsíc

Rekonstrukce mostu začala 16. května. Dělníci nejprve demolovali nájezdovou rampu ze Strakonické ulice, kterou nyní znovu budují, a odfrézovali vozovku a odstranili římsy, zábradlí a izolace. Původně měly práce skončit 2. září, avšak kvůli vynuceným úpravám projektu se o 27 dní zpozdí.

Původní nájezdová rampa ze Strakonické byla odstraněna kvůli špatnému stavu. Dělníci staví novou, v současné době dokončují stavební práce včetně římsy. Následně budou pokládat povrchy vozovky. Ty na rampě budou dělány až souběžně s těmi na hlavním mostě přes řeku.

„Na hlavním mostě finišujeme s úpravou povrchů. Dokončujeme římsy tak, aby se mohly začít pokládat izolace a povrchy,“ řekl Scheinherr. Uvnitř mostu jsou podle něj provrtány všechny průchody, kterými začnou dělníci natahovat nová předpínací lana. Právě to přispělo ke zpoždění prací, uvedl.

Při vrtání totiž stavebníci narazili na problémy u příčníku v místech, kde se připojuje rampa ze Strakonické. Zjistili, že je tam příliš mnoho armatury, která byla navíc silnější, než bylo v projektu. Proto se nedařilo práce dokončit. Místo, kde se napojuje rampa, je nejvíce zatíženým na mostě vůbec. Při tvorbě projektu podle náměstka nešlo předvídat umístění výztuže vzhledem k tomu, že jsou až deset metrů hluboko v betonu.

Druhým problémem podle Scheinherra bylo, že při frézování bylo na některých místech objeveno až 32 centimetrů asfaltu. Obvyklá tloušťka je přitom patnáct centimetrů.

Barrandovský most z roku 1983 je součástí městského okruhu a dosud nebyl nikdy opravován. Denně ho přejede na 140 tisíc aut, což z něj dělá nejvytíženější komunikaci v Praze. Rekonstrukce je rozložená do několika let a vždy potrvá jen část roku. Celkem vyjdou práce za celé období na 594,5 milionu korun.

Výběr redakce

Aktuálně z rubriky Regiony

V litoměřické nemocnici za den oživovali čtyři novorozence, případ šetří policie

Porodnice v Litoměřicích prošetřuje resuscitaci čtyř novorozenců v Centru porodní asistence (CPA) během 24 hodin. Dvě miminka zemřela. Lékařka je mimo službu. Případem se na základě informací v médiích zabývá policie.
15:10Aktualizovánopřed 1 hhodinou

Stanice metra C Pankrác se otevře 19. prosince

Stanice pražského metra C Pankrác se po zhruba jedenáctiměsíční rekonstrukci otevře pro cestující v pátek 19. prosince ve 14:00. Uvedl to v pátek dopravní podnik a primátorův náměstek pro dopravu Zdeněk Hřib (Piráti). Podle něj bude stanice, kterou kvůli opravám vlaky od 6. ledna letošního roku jen projíždí, otevřena oproti původnímu harmonogramu o sedmnáct dní dříve. Naopak otevření stanice metra B Českomoravská se opozdí.
před 2 hhodinami

V Pardubicích otevřeli severovýchodní obchvat města

Severovýchodní obchvat Pardubic je po třech letech stavebních prací zprovozněný, v pátek dopoledne po něm projela první auta. Práce skončily s několikaměsíčním zpožděním. Uvedli to zástupci Ředitelství silnic a dálnic ČR (ŘSD). Silnice měří 4,2 kilometru a její součástí je největší lanový most v Česku.
12:48Aktualizovánopřed 3 hhodinami

Meteorologové varují před náledím

Převážně v Čechách a na Českomoravské vrchovině se může od pátečního večera do sobotního rána tvořit náledí. Informoval o tom Český hydrometeorologický ústav (ČHMÚ), který vydal výstrahu s nízkým stupněm nebezpečí. Podle meteorologů hrozí na neošetřených komunikacích problémy v dopravě, opatrní by měli být i chodci.
před 7 hhodinami

Lidé na náhradu kloubu čekají až tři roky. Změnit to mají i roboti

Na výměnu kyčelního či kolenního kloubu čekají pacienti v tuzemsku i několik let. Některé nemocnice se proto snaží zrychlit operace pomocí robotických systémů, nových typů endoprotéz nebo multidisciplinárních postupů ERAS. Přestože moderní technologie mohou zlepšit přesnost výkonu a urychlit rekonvalescenci, jejich širší využití brzdí vysoké pořizovací náklady i kapacitní limity jednotlivých pracovišť.
před 8 hhodinami

Soud uložil v kauze Stoka další tresty

Krajský soud v Brně uložil v korupční kauze Stoka Petru Liškutinovi, Michalu Unzeitigovi a Jiřímu Hosovi podmíněné a peněžité tresty. Soud jim schválil dohody o vině a trestu, které uzavřeli se státním zástupcem. Jedná se o další schválené dohody v kauze údajného ovlivňování zakázek v městské části Brno-střed. Všechny již schválené dohody jsou pravomocné.
před 10 hhodinami

Vodárny chystají od nového roku zdražení, v průměru o inflaci

Vodárny v těchto dnech zveřejňují ceníky na příští rok. Ve většině regionů vodné a stočné zvýší, v průměru o inflaci. Domácnosti to vyjde řádově na stokoruny ročně navíc.
před 11 hhodinami

Komora kvůli ubývajícím venkovským lékárnám žádá systémovou změnu

Z menších měst a obcí dál mizí lékárny, jejichž provoz je kvůli nastaveným podmínkám stále obtížnější. Ve velkých městech naopak přibývají především pobočky velkých řetězců. Hluk na Uherskohradišťsku je jednou z mála výjimek – po roce tam lékárnu znovu otevřeli. Česká lékárnická komora proto žádá systémové změny, díky kterým by se provoz lékáren vyplatil i v menších obcích. Podle ministerstva zdravotnictví se od příštího roku změní způsob bonifikací tak, aby lékárenská péče nebyla hrazena pouze podle ceny vydaných léků.
včera v 17:20
Načítání...