Pražský dopravní podnik chystá projekt za stovky milionů korun na opravu Nádraží Holešovice. Plánuje spolupráci s firmou Nové Holešovice Development a nechal si zpracovat ekonomickou analýzu. Ta podle informací ČT ukázala, že projekt je v porovnání s další konkurenční nabídkou pro město nevýhodný. Koaliční i opoziční zastupitelé navíc kritizují, že neproběhlo otevřené výběrové řízení.
Dopravní podnik má lepší nabídku na opravu holešovického nádraží. Zastupitelé chtějí nový tendr
Opravu zastaralého komplexu holešovického nádraží začal pražský dopravní podnik chystat ještě za minulého vedení. Projekt počítá s opravou severního vestibulu stanice metra a s výstavbou administrativních a bytových budov v okolí. Ve hře jsou také desítky metrů čtverečních podlažních ploch v lukrativní lokalitě metropole.
Za revitalizací budov u holešovických kolejí má stát firma Nové Holešovice Development, s konkurenčním projektem ale přišla zhruba před půl rokem i developerská společnost CPI. Právě její nabídka je podle ekonomické analýzy, kterou těsně před podpisem smlouvy s firmou Nové Holešovice Development dostal dopravní podnik, finančně výhodnější.
„Z finančně ekonomického pohledu se úvodní nabídka CPI pro DPP jeví jako výhodnější. (…) Nabídka CPI dále zajišťuje finanční příjem pro DPP i v případě, kdyby nedošlo k získání stavebního povolení,“ uvádí se v analýze.
Její závěry potvrzuje ekonomický ředitel DPP Matej Augustín a rád by vyhlásil nový tendr: „Ano, nabídka, kterou jsme dostali, je výrazně odlišná. Je lepší než ta, kterou jsme měli dosud. Moje úvaha, jak pokračovat dál, je udělat veřejnou výběrovou soutěž.“
Zastupitelé chtějí nový tendr
Původní projekt kritizují také někteří zastupitelé a radní. Vadí jím třeba to, že dopravní podnik vybíral partnera bez výběrového řízení. „Objevují se závažné pochybnosti, jestli je to promyšlené, jestli je to pro Prahu výhodné,“ zdůrazňuje radní Hana Kordová Marvanová (Spojené síly pro Prahu) a požaduje podklady. Pro nové výběrové řízení se vyslovila také zastupitelka Alexandra Udženija z ODS.
Náměstek pražského primátora pro dopravu Adam Scheinherr (za Praha sobě) ale upozorňuje, že analýza není ve finálním znění. „Já jsem ji zatím neviděl, musí ji nejprve schválit představenstvo,“ předesílá.
„Vše musíme teprve posoudit. Příští týden zasedá představenstvo,“ dodává mluvčí DPP Daniel Šabík.