Brněnský dopravní podnik se znovu pokouší přivést do svých řad nové zájemce. Do ideálního stavu mu schází třicet řidičů autobusů, dvacet řidičů tramvají a deset řidičů trolejbusů. Některé z náborových letáků, které ve svých vozech vyvěsil, však vyvolaly kritiku.
Brněnský dopravní podnik shání nové řidiče. Slibem „cinkání na holky“ na sebe ale přivolal kritiku
Letáků, které mají dopravnímu podniku v Brně přilákat pět až šest desítek nových řidičů, je ve vozidlech městské hromadné dopravy vyvěšeno 22 verzí s různými slogany. Dva z nich vyvolaly kritiku. Jeden slibuje, že za řidičem budou běhat holky, druhý láká na možnost legálně na ně cinkat.
„Cinkání na holky je vtípek, který má sexistický podtext. Rychlé, vtipné slogany jsou fajn, ale pokud je to asymetrické a využívá to stereotypů, tak potom to nefunguje,“ uvedla socioložka z Masarykovy univerzity Lucie Jarkovská.
Dopravní podnik se hájí tím, že jde o nadsázku. „Neměli jsme záměr, aby byla kampaň jakýmkoli způsobem sexistická. Rozhodně to nebylo zaměřené vůči nikomu. Spíš aby ta kampaň lidi chytla,“ podotkl dopravní ředitel Dopravního podniku města Brna Jan Seitl.
Práce za volantem či za ovládacím pultem ovšem neláká jen muže. Přicházejí i ženy, třeba i z manažerských profesí, které láká slib, že si mohou organizovat směny tak, aby jim zbyl i čas na rodinu.
„Slyšela jsem od jedné řidičky, že ví dopředu, v jaké dny půjde do práce a odkdy dokdy bude v práci, takže se to dá lépe naplánovat,“ uvedla Iveta Mrkvičková, která řídí autobus, ale dříve pracovala jako obchodní zástupkyně.