America Has A Problem, zpívá v jedné z písní na novém albu Beyoncé. Desku Renaissance vydala v pátek bez většího předchozího humbuku. A problémy má po vydání novinky i hudební hvězda – změnit se rozhodla po kritice už dva songy.
Nové album Beyoncé potřebovalo renesanci. Po kritice upravila dvě písně
Na Renaissance upozornila Beyoncé fanoušky postem na sociálních sítích. Na nové studiové album čekali její příznivci od předchozí Lemonade z roku 2016. Trpělivost posluchačů odměnila šestnácti novými skladbami.
Někteří je slyšeli dříve – album totiž uniklo šestatřicet hodin před vydáním. Skalní fanklub se ale rozhodl počkat, za což mu Beyoncé poděkovala. „Oceňuji vás za to, že jste odsoudili ty, kteří se snažili proklouznout do klubu ještě před otevírací dobou,“ napsala.
Žhavé holčičí léto bez předsudků
O Renaissance mluví jako o svém úniku v těžkých dobách pandemie a války. „Práce na tomto albu mi umožnila snít a stáhnout se do ústraní v době, která světu naháněla strach. V době, kdy se dělo jen málo, jsem zažívala pocit svobody a dobrodružství,“ přiznala na sociálních sítích.
I pro posluchače chce novými písněmi vytvořit ochrannou bublinu. „Prostor, kde se člověk bude cítit bezpečný a nikdo ho nebude soudit. Kde budeme zproštěni jakéhokoli perfekcionismu a zbytečného uvažování. Prostor, v němž bude možné se vykřičet, osvobodit se a zažít volnost,“ přeje si.
Skladby nového alba jsou určené především k tanci. Spolupracovali na nich kytarista Nile Rodgers, hvězda elektronické taneční hudby Skrillex, zpěvačka Grace Jonesová nebo rapper a manžel Beyoncé Jay-Z. Recenzent listu The Guardian Renaissance označil za radostný soundtrack ke žhavému holčičímu létu.
Ozvali se pacienti s mozkovou obrnou i kolegyně Kelis
Ne všechny ale Beyoncé novou deskou potěšila. Po kritice už zasáhla do dvou písní. Ze skladby Heated vypustila slovo „spaz“. Sice ho používá ve smyslu šílet, ale původně je odvozené od spastický. Proti užití se ozvali pacienti s mozkovou obrnou, s její formou – spastickou diplegií – se totiž slovo mimo jiné pojí. Ze stejného důvodu před nedávnem škrtla Beyoncéina kolegyně Lizzo stejný výraz ze své písně Grrls.
Hold taneční hudbě vzdává Renaissance prostřednictvím samplů hitů. Autorka jedné z použitých skladeb – americká zpěvačka Kelis – však Beyoncé obvinila z krádeže. Původně se na internetu rozšířila informace, že se obvinění týká Kelisiny písně Get Along With You, šlo ale o sample ze skladby Milkshake z roku 2003. Kelis se nelíbilo, že si Beyoncé do své novinky Energy kus vypůjčila bez konzultace.
Kelis je pouze interpretka, oficiálními autory a producenty písně jsou Pharrell Williams a Chad Hugo, s nimiž má Kelis napjaté vztahy, nepohodli se kvůli společné tvorbě. Nicméně Beyoncé problematickou část ze závěru písně Energy prostě odstranila.
A svým fanouškům oznámila, že po Renaissance se chystá vydat ještě další dvě alba.