Oprava Barrandovského mostu vstoupila do rizikového období. Začala demolice staré nájezdové rampy ze Strakonické na most, a proto je omezen provoz v podjezdu. Místo dvou pruhů, z nichž jeden je vyhrazený pro veřejnou dopravu, se musí na deset dní vejít veškerá doprava do jediného. Kolona v ranní špičce ale nedosáhla mimořádných rozměrů a kolem deváté dopoledne se již zkracovala.
Kvůli opravě Barrandovského mostu ubyl ve Strakonické další pruh. Tvořily se kolony, MHD ale jezdí včas
Kolona ve Strakonické ve směru na Smíchov se ve středu vytvořila již kolem šesté hodiny ráno, asi o hodinu dříve než v předchozích dnech. Zácpa se postupně rozrostla až na úroveň chuchelského závodiště, ale kolem deváté dopoledne se již zkracovala. Oproti prvním dvěma dnům rekonstrukce Barrandovského mostu je situace jiná v tom, že v podjezdu pod ním je doprava stažena do jediného pruhu, kam se musí vejít veškerá doprava včetně autobusů. Ty ale zatím podle údajů Pražské integrované dopravy větší zpoždění v tomto úseku nenabírají.
Zdržení jsou tak podobná jako před začátkem oprav, i když propustnost úseku je zjevně nižší. Vykompenzovali to pravděpodobně také řidiči, kteří se mostu nyní vyhýbají. „Musíme říct, že řidiči jsou opravdu velmi disciplinovaní, ohleduplní k sobě a ty intenzity jsou nižší. (…) Někteří příkladně využili jiný styl dopravy - vlaky nebo autobusy,“ říká mluvčí Technické správy komunikací (TSK) Praha Barbora Lišková.
Toto omezení nepotrvá po celou dobu letošní fáze opravy Barrandovského mostu, bude jen desetidenní, pak zase v podjezdu přibude i druhý pruh. Technická správa komunikací ospravedlňuje uzavírku dalšího pruhu tím, že je to potřeba kvůli bourání staré nájezdové rampy ze Strakonické na most. Ta je od neděle, kdy vrcholily přípravné práce před rekonstrukcí, uzavřena.
Na samotném Barrandovském mostě je uzavřena jižní čtvrtina mostu. V každém směru se jezdí třemi pruhy místo čtyř, přičemž levý pruh ve směru do Braníka je převeden do protisměru. Jeden pruh je uzavřen i na nájezdové rampě z ulice K Barrandovu. Kolony – nikoli však výjimečně dlouhé – se v prvních dvou pracovních dnech uzavření tvořily na konci ulice K Barrandovu a ve Strakonické ve směru od Zbraslavi, nárazově i od Smíchova.
Oficiální objízdná trasa vede po Pražském okruhu, na který musí řidiči najet ze Strakonické již ve Zbraslavi. Provizorně otevřený je sjezd do Písnice, řidiči mohou podle svého cíle použít i sjezdy do Vestce nebo pokračovat až na dálnici D1. Mezi křižovatkou s dálnicí D1 až po sjezd na Slivenec, kde začíná ulice K Barrandovu, lze po okruhu po dobu prací na Barrandovském mostě cestovat bez dálniční známky.
Posílena je také veřejná doprava. Mezi Zbraslaví a Braníkem jezdí posilové vlaky, z Velké Chuchle pluje nový přívoz do Modřan k tramvajové zastávce Belárie. Tramvajová linka 21 je odkloněna z Radlické na Smíchovské nádraží. V kombinaci s autobusovou linkou 165 tvoří alternativní spojení ze Zbraslavského nádraží na Smíchov vůči přímým autobusům, které jezdí po Strakonické. Jízdní doba je ale až čtyřnásobná oproti jízdním řádům linek na Strakonické, které se dosud příliš nezpožďovaly.