Dálnice D2 se začala opravovat před osmi lety. Zdržení přinesl problém s předchozím úsekem u Podivína. Podle antimonopolního úřadu tam chybovalo Ředitelství silnic a dálnic, když z tendru vyloučilo skupinu firem a neuvedlo správné důvody. Sedmikilometrový úsek u Hustopečí je vysoutěžený správně, v plánech už je navrženo dopravní značení.
Problémy čekají řidiče na samotné dálnici i v okolních obcích. Průběžně se ale budou uzavírat sjezdy a nájezdy a obcemi povedou objízdné trasy. „V určitý moment budou muset sjet auta u Podivína a jet po staré. Vždy v jednom směru bude problém, který ovlivní krajskou komunikaci, vedoucí přes město,“ vysvětlila starostka Hustopečí Hana Potměšilová (nestr.).
Stavba protihlukové stěny způsobí další komplikace
Situaci ještě víc zkomplikuje i stavba nové protihlukové stěny ve směru na Slovensko. V létě se obě akce protnou a starostka Hustopečí se obává kolapsu na dálnici.
V pozoru budou i hasiči. U každé dálniční stavby předem prověřují, kudy do zúžení vjet. Jde totiž o nebezpečná místa. Svědčí o tom loňské záběry i čerstvé letošní zkušenosti z jediného omezení na D1 u Brna. „Jsou to řetězové nehody, osobní auta jsou zapasovaná pod kamionem nebo jde o nehodu dvou kamionů, jedná se o vážné nehody,“ řekl mluvčí hasičů Jaroslav Mikoška.
Na D1 plánuje ŘSD ve všech omezeních zklidnit dopravu měřením rychlosti. Na D2 radary a kamery nebudou.