Dvě nové švýcarské tramvaje Tango NF2 nOVA vyrazily v pondělí ráno poprvé do ostrého provozu i s cestujícími. Lidé se s nimi mohli svézt na lince číslo 4. Výhodami nové tramvaje je velká přepravní kapacita, naráz sveze až 190 cestujících, nabídne pro ně také klimatizovaný prostor. Klimatizovaná je rovněž kabina řidiče. Podle mluvčího Drážního úřadu mají zatím potřebné povolení pro provoz dvě soupravy, celkem si jich ostravský dopravní podnik u výrobce Stadler objednal čtyřicet.
V Ostravě svezla cestující poprvé nová tramvaj. Povolení k jízdě už mají dvě soupravy
„Lidé budou mít možnost připojit se ve vozech i k internetu,“ zjistila redaktorka České televize Tereza Krumpholzová. Ve výbavě nechybí kamerový systém, USB konektory a moderní sedadla. Tramvaj dostala od inženýrů také několik bezpečnostních prvků, které chrání při havárii nejen řidiče, ale také třeba chodce. Podnik chce tyto vozy nasazovat především na nejvytíženějších linkách.
Souprava za 28,5 milionu korun
Ostravský dopravní podnik si u společnosti Stadler objednal 40 těchto tramvají. Jedna stojí zhruba 28,5 milionu korun, celková hodnota zakázky je tak přes miliardu korun. Stadler tramvaje vyrábí v Polsku a podle dřívějších informací by jich do konce letošního roku mělo být v Ostravě 26.
Tramvaj je vyvinuta speciálně pro Ostravu. Soupravy nejprve musely jezdit se zátěží, ale bez cestujících. Při zkušebních jízdách se ukázalo, že několika místy tramvaj neprojede. Důvodem byl fakt, že některé zastávky nevyhovovaly normám, a musely se proto upravit.
Podle ředitele DPO Daniela Moryse nyní dopravce čeká na to, až tramvaje dokončí nájezd 20 tisíc kilometrů. „Za předpokladu toho, že Drážní úřad vyhodnotí, že bylo vše v pořádku, budeme moci na koleje nasadit další vozy,“ dodal Daniel Morys.