Potvrdil to starosta Osoblahy Antonín Rous (Nový impuls 2014), který je členem správní rady společnosti Osoblažská úzkorozchodná dráha. Ta obce sdružuje.

Opravy nádražních budov
Zástupci SŽDC v květnu při zahájení turistické sezony v místě symbolicky předali klíče od budov starostům. Většinou jsou nevyužívané a opuštěné. Kromě Osoblahy a Slezských Rudoltic jsou ve společnosti ještě obce Liptaň a Bohušov. „Samotná dráha včetně zbylých pozemků zůstává nadále v majetku a údržbě SŽDC,“ uvedla mluvčí SŽDC Kateřina Šubová.
Jedná se o pět zděných budov a dvě dřevěné zastávky. „Budou tam infocentra a další náležitosti, které podpoří cestovní ruch v oblasti. Budou tam půjčovny kol nebo elektrokol, aby si lidé, když přijedou, mohli třeba půjčit bicykl, dojet do Krnova a tam ho vrátit,“ řekl Rous.
„V současné době jsme těsně před podpisem smluv o odprodeji nádražních budov, další fáze bude rekonstrukce. Už máme architektonické studie na všechny nádražní budovy.“
Antonín Rous (Nový impuls 2014)
Osoblažská úzkokolejka vede z Třemešné do Osoblahy. Dráha má atypický rozchod 760 milimetrů a pravidelná osobní doprava na ní je od roku 1898. Je zajímavá i svou klikatostí - na 20 kilometrech je celkem 102 oblouků a je na ni i nejmenší oblouk v síti SŽDC, který má poloměr pouhých 75 metrů. Na trať v letošní sezoně už poprvé vyjel i zdejší unikátní parní vlak.
Obec věří v rozvoj turistiky
Budovy chtějí obce rekonstruovat částečně z vlastních zdrojů, ale doufají, že prostředky získají i z česko-polského projektu, který se chystají podat. Podle osoblažského starosty mají přislíbenou také případnou pomoc od Moravskoslezského kraje, který už poskytne společnosti sedm milionů korun na koupi budov a opravu první z nich.
V regionu Osoblahy je vysoká nezaměstnanost a právě rozvoj turistiky by mohl počet lidí bez práce snížit.
„Máme předběžný příslib, že můžeme začít s rekonstrukcí ještě před podpisem. V září bude oslava 120 let úzkorozchodné dráhy a do té doby by budova v Rudolticích měla být opravena,“ řekl Rous. V příštím roce by se podle něj měla stihnout ještě minimálně rekonstrukce nádraží v Osoblaze, všechny nemovitosti by mohly být opraveny během čtyř let.
„Uzavírá se již kupní smlouva,“ uvedl ředitel Oblastního ředitelství SŽDC v Ostravě Jiří Macho s tím, že v červenci nebo srpnu by mohly mít nádražní budovy už nového vlastníka.