Linkové autobusy v Olomouckém kraji již jezdí podle upravených jízdních řádů. Krajský koordinátor dopravy jízdní řády veřejné autobusové dopravy, které v regionu platí od 1. ledna, pozměnil po kritice od měst a obcí i cestujících.
Jízdní řády na Olomoucku se po kritice změnily. Posílily nejen školní spoje
Na nové jízdní řády linkových autobusů si hned po Novém roce stěžovalo velké množství cestujících. Na problémy s autobusovou dopravou upozornila také olomoucká radnice. Krajská rada pak kvůli tomu odvolala ředitele KIDSOK Jaroslava Tomíka.
Upravené jízdní řády linkových autobusů jsou již k dispozici na internetových stránkách www.kidsok.cz, kde je zároveň zveřejněn přehled změn. Změny jsou zapracovány také do celostátního systému IDOS.
„Spolu se stávajícími konstruktéry jízdních řádů jsme se snažili v limitovaném čase napravit chyby svých bývalých kolegů a nalézt řešení problémů dotýkajících se co největšího počtu cestujících veřejnou dopravou. Udělali jsme maximum, které bylo v limitovaný čas možné,“ komentovala změny jízdních řádů vedoucí oddělení dispečerského řízení KIDSOK Lenka Zajíčková.
Zejména na Hranicku, Prostějovsku a Přerovsku bylo podle Zajíčkové problémových míst v autobusové dopravě tolik, že některé úpravy byly kvůli nedostatku času odloženy. „V následujících týdnech se postupně budeme snažit vrátit ke kvalitě dopravní obslužnosti, která byla před 1. lednem letošního roku,“ dodala Zajíčková.
Nové jízdní řády autobusů v Olomouckém kraji hned na začátku roku vzbudily bouřlivou diskusi cestujících. Lidé se pozastavovali například nad tím, že autobusy přijíždějící do Olomouce ve směru od Hluboček, Doloplaz a Velké Bystřice zastavují jen na autobusovém nádraží a nejezdí až k vlakovému nádraží.
Změny v MHD omlouvali vyšší „efektivitou“
Některým cestujícím vadilo také to, že příměstské autobusy už nejezdí po všech zastávkách ve městech jako dosud či že děti z Konice a okolí budou do školy místo autobusem jezdit vlakem. Vedení KIDSOK tyto změny zdůvodnilo snahou zvýšit efektivitu dopravního systému či omezenou kapacitou prostoru před hlavním vlakovým nádražím.
Nové jízdní řády podle olomouckého primátora Antonína Staňka (ČSSD) zkomplikovaly dopravu obyvatel města i lidí, kteří jezdí z okolních obcí do Olomouce za prací či na úřady.
KIDSOK organizuje veřejnou autobusovou a železniční dopravu v Olomouckém kraji. Dopravu cestujících v kraji zajišťují čtyři autobusoví dopravci, Dopravní podnik města Olomouce a České dráhy. Kraj za prokazatelnou ztrátu, což je rozdíl mezi náklady a výnosy z jízdného, platí železničním a autobusovým dopravcům zhruba 900 milionů korun ročně.