Nové jízdní řády komplikují dopravu v Olomouci. Největší problémy hlásí lidé z příměstských částí

Jízdní řády linkové autobusové dopravy v Olomouckém kraji, které platí od 1. ledna, podle olomouckého primátora Antonína Staňka (ČSSD) výrazně zkomplikovaly dopravu obyvatel města i lidí, kteří jezdí z okolních obcí do Olomouce za prací či na úřady. Podle Staňka by se měly vrátit do původní podoby.

Kvůli častým stížnostem cestujících na nové jízdní řády krajská rada v pondělí odvolala ředitele Koordinátora integrovaného dopravního systému Olomouckého kraje (KIDSOK) Jaroslava Tomíka.

Olomouc ročně přispívá na regionální dopravu sedmi miliony korun. Radnice podle Staňka už loni na podzim upozornila vedení KIDSOK, že se v nových jízdních řádech nepočítá se zajížděním linkových autobusů k průmyslovým zónám v okrajových částech Olomouce ani s jejich průjezdem některými městskými částmi, kde v uplynulých letech pravidelně zastavovaly.

  • Komentáře uživatelů na facebookové stránce Dopravní podnik města Olomouce. Redakčně upraveno.
  • „Zrušením některých spojů způsobil dopravní podnik kolaps.“
    Jaroslava Kubová
  • „Zrušili spoje na linkách 12/19. Jezdily po 20 minutách, teď jezdí po 30 minutách. Autobusy narvané k prasknutí. Autobusy teď stojí v garáži…“
    Tomáš Novotný
  • „Čí to byl nápad přečíslovat příměstské linky? Teď nevím, jaký autobus kam jezdí.“
    Jaroslav Černý

Odvolání ředitele Tomíka bylo podle primátora jediné možné řešení. Staněk míní, že nové vedení KIDSOK by se mělo pokusit vrátit jízdní řády linkových autobusů do podoby, která se přiblíží původní verzi.

„Původní stav byl jednak osvědčený, jednak velice efektivní a myslím si, že sloužil občanům, kteří do Olomouce či z Olomouce jezdili,“ podotkl primátor, podle kterého radnice už předala hejtmanovu náměstkovi Janu Zahradníčkovi (ANO) veškeré podklady včetně připomínek.

  • Nové jízdní řády veřejné autobusové dopravy v Olomouckém kraji vzbudily značnou diskusi cestujících. Vedení KIDSOK velké změny zdůvodnilo snahou zvýšit efektivitu dopravního systému či omezenou kapacitou prostoru před hlavním vlakovým nádražím.
  • – autobusy přijíždějící do Olomouce ve směru od Hluboček, Doloplaz a Velké Bystřice nově zastavují jen na autobusovém nádraží

    – příměstské autobusy už nejezdí po všech zastávkách ve městech jako dosud

    – děti z Konicka do školy místo autobusem jezdí vlakem

KIDSOK organizuje veřejnou autobusovou a železniční dopravu v Olomouckém kraji. Tomíkovo odvolání radní zdůvodnili četnými stížnostmi cestujících na nové jízdní řády veřejné autobusové dopravy.

Tomík, který stál v čele firmy od jejího vzniku v lednu 2012, řekl, že rozhodnutí krajské rady respektuje. „Nepřesností provázejících spuštění nového systému veřejné autobusové dopravy mělo být daleko méně, než se po 1. lednu v praxi ukázalo. Přesto věřím, že tyto mimořádnosti brzy pominou, významné kroky v tomto směru v uplynulých dnech společně s dopravci KIDSOK udělal,“ uvedl.

Bohužel většina našich připomínek nebyla brána úplně vážně a situace, která nastala po 1. lednu, nás jako město velice mrzí. Problém se dotkl velkého množství cestujících z okolních obcí, kteří do Olomouce dojíždějí, a částečně také občanů Olomouce.
Antonín Staněk

Kraj vypíše výběrové řízení

Na obsazení místa krajský úřad vypíše výběrové řízení. Radní již rozhodli, že do doby nástupu nového ředitele bude tuto příspěvkovou organizaci řídit nynější Tomíkova zástupkyně Kateřina Suchánková.

V Olomouckém kraji dopravu cestujících zajišťují čtyři autobusoví dopravci, Dopravní podnik města Olomouce a České dráhy. Kraj za prokazatelnou ztrátu, což je rozdíl mezi náklady a výnosy z jízdného, platí železničním a autobusovým dopravcům 900 milionů korun ročně.

Výběr redakce

Aktuálně z rubriky Regiony

Krádež kabelů omezila provoz desítek vlakových spojů v centru Prahy

Krádež kabelů omezila v neděli ráno provoz desítek vlakových spojů v centru Prahy. Krádež se stala v úseku Praha Vršovice – Praha hlavní nádraží, zpoždění tam může dosáhnout až dvacet minut. Situace se dotýká lokálních spojů i rychlíků. Vyplývá to z informací na webu dopravce České dráhy. Podle drah může omezení trvat až do 12 hodin.
před 53 mminutami

Nouzové tlačítko v metru zachraňuje životy

Přibývá pádů do kolejiště pražského metra. Lidé na nástupišti by v takovém případě měli stisknout tlačítko nouzového zastavení vozu. Jen málo pasažérů však vědělo o jeho existenci, pražský dopravní podnik ho proto nechal nedávno zvýraznit. Jeho využití roste, ze 108 případů v období leden–listopad roku 2023 na 140 za stejné období letos. Příčinou pádů do kolejiště často bývá alkohol, zdravotní problém nebo nešťastná náhoda. Tlačítko však slouží jen pro situace, kdy jde o život. Cestující, který ho zmáčkne například kvůli mobilu spadlému do kolejiště, musí počítat s pokutou. Výjimkou jsou velké předměty, které můžou vykolejit metro.
před 1 hhodinou

V Krabici od bot lidé darovali rekordních 65 tisíc dárků pro děti v nouzi

V letošní vánoční sbírce Krabice od bot lidé darovali o čtyři tisíce krabic s dárky více než loni. ČT to sdělil Dalibor Hála, mluvčí Diakonie Českobratrské církve evangelické, která sbírku pořádá. Řada dárců také využila možnost poslat příspěvek do on-line sbírky, která potrvá až do 6. ledna. Zatím se vybralo přes 4,8 milionu korun.
před 2 hhodinami

V chovu na Havlíčkobrodsku kvůli ptačí chřipce zlikvidují přes 30 tisíc slepic

V chovu slepic v Habrech na Havlíčkobrodsku veterináři potvrdili výskyt ptačí chřipky. Bude nutné zlikvidovat asi 35 tisíc nosnic. Je to letošní desáté ohnisko nákazy v komerčním chovu v Česku, sdělil Petr Majer ze Státní veterinární správy (SVS).
před 16 hhodinami

Dny osvobození provázela euforie, osmačtyřicátý rok byl velké zklamání, líčí pamětnice

Brněnská etnografka Alena Jeřábková prožila dětství za druhé světové války, pamatuje bombardování i osvobození Brna. Studovala v době politických procesů v padesátých letech, v srpnu 1968 s manželem zvažovali emigraci a jako pedagožka se studenty prožila i rok 1989. V otevřeném vzpomínání přibližuje dramatické okamžiky i osobní rozhodnutí, která formovala její život.
před 17 hhodinami

Cestující znovu mohou využívat stanici metra C Pankrác

Cestující pražské MHD mohou od pátečního odpoledne znovu využívat stanici linky metra C Pankrác. Zástupci vedení města a pražského dopravního podniku (DPP) ji otevřeli po téměř rok trvající rekonstrukci. První vlak ve stanici zastavil ve 14:09. Práce v částech stanice bez cestujících ještě budou pokračovat, ale již za provozu. Stanice Pankrác byla otevřena jako jedna z prvních z nynějších 61 stanic pražského metra 9. května 1974 pod názvem Mládežnická.
19. 12. 2025Aktualizováno19. 12. 2025

D1 je po desítkách let kompletní. U Přerova se otevřel poslední úsek

Po letech plánování, sporů a stavebních komplikací otevřelo Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) v pátek v poledne poslední chybějící část dálnice D1. Úsek mezi Říkovicemi a Přerovem je dlouhý 10,1 kilometru. Oproti původnímu plánu se jej podařilo zprovoznit o téměř tři měsíce dříve. Podle generálního ředitele ŘSD Radka Mátla jde o významnou událost pro celou tuzemskou dálniční síť i veřejnost. Přínos tohoto úseku D1 pro střední Moravu považuje za zásadní.
19. 12. 2025Aktualizováno19. 12. 2025

Soud zrušil osvobození obžalovaných v kauze solárních elektráren Ševětín

Soud znovu zrušil osvobození pětice obžalovaných z podvodu při stavbě fotovoltaické elektrárny Ševětín. Prvoinstanční soud je přitom letos v únoru obžaloby už podruhé zprostil, protože podle něj nešlo o trestný čin. Proti tomu se ale odvolala žalobkyně, která s osvobozením nesouhlasila, sdělila ČT mluvčí Vrchního soudu v Praze Eliška Duchková. Státní zástupkyně obžalované viní z toho, že uměle zvýšili cenu výstavby elektrárny a způsobili tím škodu 96 milionů korun.
19. 12. 2025
Načítání...