Pražský dopravní podnik může výhodněji pronajímat reklamu na tramvajích, Rencar neuspěl

S ústavní stížností neuspěl pronajímatel reklam na pražských tramvajích, společnost Rencar. Ta požadovala, aby soudy předběžně zakázaly pražskému dopravnímu podniku poskytovat plochy na 60 tramvajích ForCity konkurenční společnosti BigBoard.

Rencar si stěžovala kvůli verdiktu Vrchního soudu v Praze, který v dubnu zamítl vydat předběžné opatření proti konkurenčnímu BigBoardu. Podle Ústavního soudu však nešlo o porušení zásad spravedlivého procesu.

„Samotné hodnocení, podle něhož předložené podklady s dostatečnou měrou pravděpodobnosti rozhodné okolnosti neosvědčují, není svévolné a tedy ústavně významným způsobem vadné,“ stojí v usnesení.

BigBoard vyhrál poptávkové řízení na roční pronájem reklamních ploch na 60 tramvajích 15T ForCity. Dopravnímu podniku za to BigBoard nabídl 5,1 milionu korun.

„Rencar nám za pronájem reklamních ploch na téměř 900 tramvajích dosud ročně platí pouze zhruba 10 milionů korun,“ uvedl v dubnu generální ředitel DPP Martin Gillar.

Rencar s DPP vede také dlouhodobý spor o platnost smlouvy na provoz reklamy v MHD z roku 1997. Podle dopravního podniku je tato smlouva neplatná, a proto chce po firmě peníze za neoprávněné využívání ploch. Obě společnosti na sebe vzájemně podaly žaloby, soud ale zatím verdikt nevynesl.