„Zahájení výběrového řízení na zhotovitele předpokládáme v prvním čtvrtletí roku 2022. V příštím roce proběhne rozsáhlý archeologický výzkum a posléze zahájení stavby,“ uvedl Mátl.
Mezi Hořicemi a Sadovou nahradí nynější kapacitně nevyhovující dvoupruhovou silnici I/35 čtyřpruhová dálnice. Celá bude vedena novou trasou. Její součástí bude dvanáct mostních objektů, další dva povedou nad dálnicí, u Hořic vznikne mimoúrovňová křižovatka. ŘSD předpokládá, že cena stavby dosáhne 3,2 miliardy korun bez DPH.
V současnosti je dálnice D35 plánována v trase Liberec – Jičín – Hradec Králové – Olomouc – Lipník nad Bečvou. Propojuje tři krajská města a kříží dalších šest tahů dálniční sítě, D10, D11, D43, D46, D55 a D1. S celkovou délkou přes 260 kilometrů půjde o jednu z nejdelších českých dálnic.
V provozu je již několik vzájemně nepropojených částí, úseky Liberec–Turnov, Sedlice–Opatovice, Mohelnice–Olomouc, obchvat Olomouce a Olomouc–Lipník.