Vznikne projekt tramvajové tratě do pražských Bohnic, povede jen na okraj sídliště

Pražský dopravní podnik začne připravovat projekt tramvajové trati na bohnické sídliště. Jeho zadání schválila městská rada. Trať bude začínat u stanice metra Kobylisy a končit v jihozápadní části sídliště. V současnosti je třicetitisícové sídliště odkázáno pouze na autobusovou dopravu, v budoucnu by měla do Bohnic jezdit také lanovka z levého břehu Vltavy. Tramvaje by po nové trati měly začít jezdit v roce 2030.

Stanici metra Kobylisy a bohnické sídliště v současnosti spojuje pět autobusových linek, čtyři z nich v Bohnicích končí. V minulosti dopravní podnik zvažoval o obsluze sídliště metrem, které ale nakonec Bohnice minulo, nakonec je napojí na tramvajovou síť.

Trať, jejíž projekt nyní začne vznikat, bude dlouhá 3,3 kilometru a téměř beze zbytku nahradí autobusovou linku 144. Od stávajících kolejí se odpojí u stanice metra Kobylisy a povede ulicemi Pod Sídlištěm, Čimická a K Pazderkám, končit bude u křižovatky s Lodžskou, kde má zároveň končit lanovka z Podbaby.

„Konkrétní podoba a poloha obratiště bude upřesněna v rámci zpracování a koordinace projektů tramvajové trati a lanové dráhy,“ stojí v dokumentu, který schválili pražští radní. Zadání dopravnímu podniku umožní i úpravy vestibulu stanice metra, kdyby se ukázalo, že je to nutné k napojení nové trati z ulice Pod Sídliště do jižní části Klapkovy. Obě ulice svírají sotva třicetistupňový úhel.

Tramvaje budou jezdit pouze do jižní části Bohnic. Magistrát je původně chtěl pustit i do nitra sídliště, proti tomu však protestovali místní obyvatelé a radnice Prahy 8 se postavila proti záměru.

Není zatím jasné, kolik by měla bohnická tramvajová trať stát, město ale počítá s tím, že na ni dopravní podnik bude moci využít evropské peníze. Podle schváleného dokumentu má být hotová do roku 2030.

Lanovka, u jejíž horní stanice by měly tramvaje končit, bude stát již dříve, náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr (Praha sobě) již dříve řekl, že se začne stavět do roku 2024. Lanovku ale považuje Praha za dočasné řešení napojení Bohnic na levý vltavský břeh. Ve vzdálenější budoucnosti by měly i z Podbaby jezdit do Bohnic tramvaje. Vize, kterou připravil Institut plánování a rozvoje, počítá se stavbou nového mostu přes Vltavu a tunelu dlouhého téměř kilometr, kterým budou tramvaje stoupat z Troje do Bohnic. S jeho stavbou se počítá až po roce 2030.

V Praze se připravují i další tratě. Dopravní podnik letos dokončil první část obnovy kolejí na Pankráci, kterou chce v budoucnu ještě prodloužit k budově pošty. Po prvním úseku k ulici Hvězdova ale tramvaje nejezdí, na zavedení nové linky se dopravní podnik neshodl s Prahou 4. V příštích letech by měla vzniknout také nová trať z Barrandova do Holyně a výhledově i do Slivence.

Výběr redakce

Aktuálně z rubriky Regiony

Firma odváží 70 tun nelegálního odpadu z Brna zpět do Německa

Najatá firma začala z nelegální skládky v brněnských Horních Heršpicích odvážet část odpadu zpět do Německa. Půjde o 35 tun karbonového prachu, který je naložený ve velkoobjemových vacích. Ve čtvrtek odjely dva kamiony, bude se pokračovat v pátek, kdy by měly další dva kamiony odvézt zbylou část z uvedených 35 tun. Větší část uloženého odpadu, asi 282 tun, v Horních Heršpicích zatím zůstane, řekla mluvčí České inspekce životního prostředí (ČIŽP) Miriam Loužecká.
před 53 mminutami

Na Orlickoústecku se srazil vlak s nákladním autem

V Hrušové na Orlickoústecku se ve čtvrtek ráno srazil osobní vlak s nákladním automobilem, zranění jsou čtyři lidé, z toho tři ve vlaku, řekla mluvčí hasičů z Pardubického kraje Lucie Pipiš. Zraněného řidiče z kamionu přepravil vrtulník do Fakultní nemocnice v Hradci Králové. Po 13:00 byl provoz obnoven bez omezení.
09:52Aktualizovánopřed 3 hhodinami

Na Svitavsku se otevřel nový úsek dálnice D35 z Janova do Opatovce

Na Svitavsku se otevřel téměř dvanáctikilometrový úsek dálnice D35 z Janova do Opatovce. Na ostatní dálniční části nenavazuje, protože jsou rozestavěné nebo se připravují. Stavba trvala od května 2023 a stála skoro tři miliardy korun. Podle generálního ředitele Ředitelství silnic a dálnic Radka Mátla i tak pojme část tranzitní dopravy. Výhodou je, že řidiči na něm nemusí zatím mít dálniční známku.
před 4 hhodinami

Provoz na D1 na Vysočině byl po hromadné nehodě plně obnoven

Provoz na dálnici D1 na Vysočině ve směru na Brno na stém kilometru zastavila ve čtvrtek před 8:30 asi na hodinu a půl hromadná dopravní nehoda devíti osobních aut, nákladního auta a dodávkového auta s přívěsem. Od desáté hodiny bylo místo průjezdné jedním pruhem, před půl dvanáctou už byl provoz plně obnoven. Mluvčí záchranné služby Kraje Vysočina Petr Janáček sdělil, že se lehce zranilo šest osob. Tři z nich byly podle policie převezeny do nemocnice.
09:18Aktualizovánopřed 5 hhodinami

Brněnský Drákula má rád nejen krev, ale i vtipy

Městské divadlo Brno uvedlo v české premiéře komedii Drákula. Původní dílo od amerických autorů přepracoval režisér Stanislav Slovák tak, aby odkazovalo na aktuální společenské dění.
před 7 hhodinami

Místo vězeňských cel byty. Žatec je chce nabídnout i vojákům

V Žatci začala přestavba někdejší věznice na bytový dům. Město v něm chce nabídnout nové bydlení lidem z potřebných profesí, tedy učitelům, zdravotníkům i vojákům. Právě v Žatci sídlí elitní 4. brigáda rychlého nasazení. V armádě bylo na začátku letošního roku zhruba 24 tisíc profesionálních vojáků. Podle připravované nové koncepce by se do pěti let měl jejich počet zvýšit na více než 37 tisíc. Přilákat by je měly i benefity, jako je náborový příspěvek, dostupná zdravotní péče nebo dětské tábory.
před 9 hhodinami

Obce tlačí vyšší daní vlastníky k péči o chátrající nemovitosti

Některé obce se snaží působit na majitele objektů, které zatěžují společný prostor, zvýšením daně z nemovitostí. Cílem bylo přimět je k lepší péči o zanedbané budovy. S rozdílnými výsledky to zkusili v Kroměříži, ve Znojmě či v Žatci.
před 10 hhodinami

Trať mezi Berounem a Karlštejnem se dočkala modernizace

Na trati mezi Berounem a Karlštejnem skončila modernizace části koridoru z Prahy do Plzně. Práce na zhruba desetikilometrovém úseku trvaly přibližně dva roky a stály bezmála tři miliardy korun. Jezdilo se zde jen po jedné koleji a omezenou rychlostí. Stavbaři kompletně vyměnili železniční spodek i svršek, zmodernizovali nedaleký přejezd i nástupiště na zastávce Srbsko. Nároky se přitom ukázaly vyšší, než se zdálo podle projektu. Většina hlučných prací přitom probíhala v noci, což představovalo zátěž pro místní obyvatele. Navzdory komplikacím se rekonstrukci podařilo dokončit o osm měsíců dřív. Až zde bude v příštím roce uveden do provozu zabezpečovací systém ETCS, dočkají se cestující ve zmodernizovaném úseku rychlosti až kolem 140 kilometrů za hodinu.
před 20 hhodinami
Načítání...