Lanovka z Podbaby do Bohnic vznikne, a to jako provizorní spojení, které později vystřídá nová tramvajová trať. Plán na dopravní spojení obou čtvrtí schválila pražská rada. Lanová dráha by mohla začít jezdit za pět let, příprava tramvajové tratě bude složitější, bude potřeba postavit nový most přes Vltavu a také prorazit tunel na pravém břehu, kterým tramvaje vystoupají do Bohnic. Hotová proto trať bude až po roce 2030.
Lanovka jako dočasné řešení. Definitivně chce magistrát spojit Dejvice s Bohnicemi tramvajemi přes nový most
Trojský most a pak až Kralupy – s takovou situací na Vltavě se dnes musí vyrovnat každý, kdo by ji chtěl přejet, včetně projektantů tramvajových tratí. Pražské vedení to chce změnit a postavit nový most mezi Podbabou a Podhořím, aby mohla vzniknout tramvajová trať spojující Dejvice a Bohnice. Přípravu schválila pražská rada, která ale zároveň podpořila plán svých předchůdců postavit z Podbaby do Bohnic lanovku za 1,5 miliardy korun.
„Lanovka je dočasné řešení pro nejkritičtější úsek spojení Praha 6 – Praha 8 přes vodu a stometrovou stolovou horu,“ řekl již dříve náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr (Praha sobě). Tramvaje začnou přes Vltavu do Bohnic jezdit až po roce 2030, zatímco lanová dráha by se podle Scheinherra mohla začít stavět do roku 2024. Projekt bohnické lanovky začala připravovat předchozí rada, a proto již probíhá posouzení jejího vlivu na životní prostředí (EIA).
Kabinová lanovka s kapacitou 2000 cestujících za hodinu by měla vést od železniční zastávky a konečné tramvají v Podbabě se zastávkou u zoologické zahrady v Troji k obchodnímu centru Krakov v Bohnicích. Součástí trati bude pět ocelových sloupů o výšce 25 až 44 metrů. Cesta z Bohnic do Dejvic by se podle materiálu, který rada schválila, měla díky lanovce zkrátit na sedm minut. V současnosti činí čistý čas jízdy mezi zastávkami Nádraží Podbaba a Krakov bez započítání přestupů 16 minut přes Holešovice nebo 11 minut při použití přívozu. Přestupy však reálnou dobu jízdy mohou i více než zdvojnásobit.
Lanovka nebude na rozdíl od tramvají potřebovat tolik náročných staveb, kromě nového mostu přes Vltavu totiž bude před zprovozněním trati potřeba vyrazit téměř kilometrový tunel, kterým budou tramvaje stoupat z Troje do Bohnic. S jeho stavbou se počítá až po roce 2030. Dopravní podnik by ale měl již dříve postavit do Bohnic jinou tramvajovou trať, která povede z druhé strany, tedy z Kobylis.
Pokud bohnická lanovka vznikne, bude v Praze třetí nebo čtvrtou veřejnou lanovou dráhou – po petřínské pozemní lanovce, krátké sedačkové lanovce v zoologické zahradě a případně také šikmém výtahu na Smíchově, který bývá občas za lanovku také označován. S délkou 2,2 kilometru bude ve městě nejdelší, nepřipadne jí však celorepublikový rekord, který náleží krušnohorské lanové dráze v Krupce o délce 2,3 kilometru.