TÉMA

Podbaba

Lanovka z Podbaby do Bohnic nebude. Podle úředníků by měla špatný vliv na ráz krajiny i její ekologickou funkci

Úředníci odboru ochrany prostředí pražského magistrátu zamítli v řízení EIA posuzujícího vliv stavby na životní prostředí záměr výstavby lanovky z Podbaby přes Troju do Bohnic. Důvodem je její nepřijatelný vliv na krajinný ráz Trojské kotliny a ekologické funkce krajiny. Lanovka by způsobila nezanedbatelné a nevratné změny, vyplývá z dokumentu zveřejněného v systému EIA. Kladné stanovisko EIA je pro výstavbu nezbytné. Podle náměstka primátora Zdeňka Hřiba (Piráti) je preferovanou variantou výstavba mostu a tramvajové tratě.
20. 2. 2024Aktualizováno20. 2. 2024, 15:30|

Vlaky odjely a už se nikdy nevrátily. „Ztroskotaná“ nádraží na ně dodnes marně čekají

Česko je zemí železničních tratí a jeho hlavní město v tom jde směle příkladem. Byly však doby, kdy byla železnice považována za relikt minulosti, tratě se rušily a nádraží bourala. Jsou i nádraží, která přežila zánik své trati a zůstala v městské zástavbě, připomínajíce lodě ztroskotané na souši. Jiná zůstala stát u kolejí, ale vlaky u nich nezastavují – jako by na ně všichni zapomněli. Jen na dvou tratích, které letos jubilují, jsou čtyři takové budovy. „Zapomenutá“ nádraží lemují 150letou spojovací dráhu mezi Smíchovem a hlavním nádražím, „ztroskotaná“ nádraží v Libni a Karlíně zase připomínají, že před 50 lety ustal provoz na trati, která původně končila až na Těšnově.
15. 5. 2022|

Proti německým jednotkám bojovali před 76 lety skauti i tramvajáci

S německými jednotkami v Praze bojovalo až do 9. května 1945, kdy dorazila Rudá armáda, asi třicet tisíc povstalců. Byli mezi nimi nejen policisté, četníci či příslušníci vládního vojska, ale třeba také tramvajáci a skauti. Během povstání padly v bojích s německými jednotkami více než tři tisíce lidí.
5. 5. 2021|

Tramvaje pojedou do Holyně, Libuše i za hranice Prahy. Po letech se začne pražská kolejová síť prodlužovat

Pražská tramvajová síť se loni po devíti letech rozrostla o novou trať. Předtím se tak stalo v roce 2011, kdy tramvaje začaly jezdit po trati k podbabské železniční zastávce. V roce 2020 přišlo podstatně skromnější rozšíření v podobě obnovy 200 metrů tratě v ulici Na Pankráci. Je to ale startovní výstřel. Na spadnutí je stavba tří nových tratí a dopravní podnik se chystá i na další.
17. 1. 2021Aktualizováno17. 1. 2021, 19:42|

Lanovka jako dočasné řešení. Definitivně chce magistrát spojit Dejvice s Bohnicemi tramvajemi přes nový most

Lanovka z Podbaby do Bohnic vznikne, a to jako provizorní spojení, které později vystřídá nová tramvajová trať. Plán na dopravní spojení obou čtvrtí schválila pražská rada. Lanová dráha by mohla začít jezdit za pět let, příprava tramvajové tratě bude složitější, bude potřeba postavit nový most přes Vltavu a také prorazit tunel na pravém břehu, kterým tramvaje vystoupají do Bohnic. Hotová proto trať bude až po roce 2030.
4. 5. 2020|

Lanovka z Podbaby přes zoo do Bohnic má podporu Prahy 6 i 8. Fungovat by mohla do pěti let

Postavení lanovky, která má vést z pražské Podbaby do Bohnic, podpořila Praha 6 i Praha 8. České televizi to potvrdil mluvčí Regionálního organizátora Pražské integrované dopravy (ROPID) Filip Drápal. Lanovou dráhou by se lidé mohli svézt do pěti let. Překážkou ve výstavbě lanovky bude ale nutná změna územního plánu.
3. 3. 2019|