Řidiči v Brně-Židenicích se dočkají kvalitního parkoviště. Dělníci začali s jeho rekonstrukcí a opraví i přilehlou silnici. Obnova bude stát tři a půl milionu korun. Problémy s parkováním jsou i u dalších nádražních budov v kraji, například v Brně – Králově Poli a ve Vyškově.
U vlakového nádraží v Brně-Židenicích roste nové parkoviště. Problémy s parkováním řeší i jinde
Ještě před zimou byla silnice u židenického nádraží rozblácená a plná výmolů. Dnes je terén zarovnaný štěrkovitou sutí a pod rukama řemeslníků se mění ve vydlážděné prostranství. Na kostkách blíže vchodu najdou řidiči sedm míst na krátkodobé zastavení. Ve zpevněnou parkovací plochu se promění i prostory za nádražní budovou.
„Abychom zlepšili nakládání s dešťovými vodami, udělali jsme na parkovací ploše takzvanou vsakovací dlažbu, která umožňuje průtok té dešťové vody do podloží, a není potřeba ji odvádět do kanalizace,“ popsal místostarosta Židenic Petr Kunc (TOP 09). Voda, která se nevsákne do země, pak poteče k zeleni, která přibude v okolí silnice. Práce by mohly být hotové už koncem ledna.
V Králově Poli vyroste nová nádražní budova
Nedostatek parkovacích míst trápí dlouhodobě i řidiče v Králově Poli. Pomoci má nový parkovací dům s místy typu Park and Ride, který má u nádraží vyrůst při jeho rekonstrukci. Současná nádražní budova půjde k zemi a nahradí ji budova nová. Práce mají začít za tři roky.
Kde zastavit, hledají obtížně i řidiči u vyškovského vlakového nádraží. Odstavná Park and Ride plocha je stále plná. Dobu stání chce proto město časově ohraničit. A přidat místa opodál. „Intenzivně jednáme právě se Správou železnic, která je realizátorem zdvojkolejnění trati. Když se podíváme od té části, kde je dnes kovošrot, tak tam jsou plochy, kde mohou být stovky parkovacích míst,“ vysvětlil místostarosta Vyškova Roman Celý. Pod rušným kolejištěm se ve Vyškově v budoucnu počítá i s podchodem.