V libereckém přepravním depu Zásilkovny uvázlo několik tisíc balíků. Důvodem je podle společnosti spor s externím provozovatelem depa. Ten podle Zásilkovny znemožnil přístup do skladu s balíky potom, co s ním na konci srpna ukončila spolupráci. Společnost klientům za nedoručené balíky slibuje refundaci. Aktuálně odeslané zásilky putují místo do Liberce do nového depa v Benátkách nad Jizerou.
Tisíce nedoručených balíků. Zásilkovna tvrdí, že kvůli sporu s externím dodavatelem nemá přístup do depa v Liberci
„Počet zásilek zatím evidujeme, je to řádově několik tisíc,“ komentuje situaci mluvčí Zásilkovny Kamil Chalupa. Podle jeho slov je sklad s balíky jednoduše zavřený a není možné se do něj dostat.
To, že je sklad zavřený, zjistila firma 31. srpna. Důvodem jsou podle přepravní společnosti spory s externím provozovatelem depa, které nastaly právě na konci srpna po ukončení externí spolupráce ze strany Zásilkovny. „Došlo tam k nějakému sporu a on ty zásilky zablokoval, takže my k nim nemáme přístup,“ komentoval. O kterého dodavatele konkrétně jde, Zásilkovna odmítla uvést.
Podle Chalupy se případem zabývá policie. Ta ale konkrétní informace neposkytla. „Policie ČR o své činnosti v souvislosti s konkrétními fyzickými nebo právnickými osobami veřejnost neinformuje,“ řekla mluvčí Krajského ředitelství policie Libereckého kraje Ivana Baláková.
Zásilkovna chystá refundaci
Pravděpodobně okolo padesáti balíčků má v depu firma Black Mountain, která prodává oblečení. „Část je od nás směrem k zákazníkům a část jsou vratky směrem k nám,“ říká majitelka internetového obchodu Lucie Erin Laštůvková. Aktuálně prochází jednotlivé objednávky a snaží se dohledat jejich polohu. Mezi nimi jsou i balíky za několik tisíc korun. „Občas se jedná o větší balíčky, třeba u vratek,“ doplnila.
„Všechny zásilky, které jsou dle trasování bez pohybu na depu Liberec, budeme refundovat z naší strany,“ uvedla Zásilkovna. Přesný postup, jak lidé dostanou svoje peníze zpět, zveřejnila na svém webu včetně potřebných formulářů. Poškozené zákazníky zároveň kontaktovala přes SMS a e-mail, kde je také odkazuje na sepsaný postup. „Zákazníkům budou ty zásilky odškodněny a dostanou své peníze zpátky, jak za odeslání, tak i za zásilky,“ potvrdil Chalupa.
Míra refundace závisí také na výši pojištění zásilky. Maximální výše pojištění zásilky, kterou lidé posílají mezi sebou, je pět tisíc korun. U zásilek objednaných u internetových obchodů je maximální výše pojištění dvacet tisíc. „Zásilky nad touto hodnotou budou posuzovány s přihlédnutím k individuální situaci klienta,“ řekl Chalupa.
Kompenzaci by mohli podle společnosti získat i ti, kteří nemají pojištění nebo je hodnota zásilky vyšší než pojistná částka. „Pro tento případ se budeme snažit hledat individuální řešení,“ dodal mluvčí.