Pražský dopravní podnik dokončil opravu trati a estakády z Ohrady přes Krejcárek na Palmovku. Cestující se tramvajemi svezou poprvé po čtrnácti měsících v sobotu 3. června. Podnik opravil kompletně koleje i jejich podloží a sanoval rovněž most, po kterém trať vede.
Skončila oprava trati z Ohrady přes Krejcárek na Palmovku. Tramvaje začnou jezdit v sobotu
„Trať ze Žižkova do Libně byla po dvaatřiceti letech provozu už natolik opotřebovaná, že bylo nutné přikročit zejména k rekonstrukci mostu, ale i tramvajové trati jako takové,“ řekl technický ředitel podniku Jan Šurovský.
Dělníci na trati vyměnili všechny pražce i kolejnice, které mají proti těm původním odlišný tvar a jsou na většině trasy takzvaně bezžlábkové. Kompletní proměnou prošla zastávka Krejcárek, která je nově bezbariérová. „Na mostě byly odstrojeny všechny vrstvy tramvajové trati až na holý most, který byl sanován, a to včetně pilířů,“ popsal Šurovský. Nové jsou také sloupy pro trolejové vedení, ale i vedení samotné.
Most neprošel opravou 33 let
Trať propojuje Žižkov s Libní a podle technického ředitele má význam i pro širší oblast. Jezdí po ní tramvajové linky číslo 1, 10, 19 a noční linka 95. „Ty se tak po čtrnácti měsících vrací na svou trasu, s výjimkou čísla 19, kterou dočasně nahradí linka číslo 7,“ dodal Šurovský.
Oprava začala koncem loňského března, dopravní podnik tehdy náklady vyčíslil na téměř dvě stě čtyřicet milionů korun.
Tramvajová trať mezi Ohradou a Palmovkou, která poprvé přímo spojila Libeň se Žižkovem, byla zprovozněna 22. listopadu 1990. Estakáda u Krejcárku, která je největším mostem ve správě dopravního podniku, od té doby až do nynějška neprošla opravou.
Dopravní podnik v minulém týdnu zprovoznil novou trať z Modřan do Libuše a rovněž buduje trať na Dědinu a do Slivence.