Motoristé už mohou projíždět přes nově postavený levý jízdní pás dálnice D7 vedoucí kolem Loun ve směru na Prahu. Na první polovinu dálnice o délce zhruba šesti kilometrů Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) převedlo obousměrný provoz ze silnice I/7, kam se přesunou dělníci. Silnici přestavějí na pravý dálniční pruh, řekla mluvčí ŘSD Dana Zikešová.
Řidiči už mohou projíždět nově postaveným levým pásem dálnice D7 u Loun
„Výstavbu tohoto nového dálničního úseku jsme zahájili v srpnu 2020 a kompletní stavební práce plánujeme dokončit ve druhé polovině příštího roku,“ uvedla Zikešová. Zakázku vyhrály společnosti Eurovia CS a Herkul. Stavba vyjde téměř na jednu miliardu korun.
„Zkapacitnění obchvatu zajistí nejen vyšší bezpečnost provozu s dostatečnou kapacitou, ale také dopravní obslužnost průmyslových zón u Mostu, Loun a Postoloprt, a zejména strategické průmyslové zóny Žatec – Triangle,“ doplnila mluvčí.
Charakter stavby je podobný jako při modernizaci dálnice D1, na které se pracovalo za provozu. Dopravní omezení postihují nejen veřejnost, ale i stavbu samotnou. Projekt se musel vypořádat především s napojením nových konstrukcí na silnici I/7.
Pokračování u Chlumčan
Dalším hned navazujícím dálničním úsekem ve výstavbě je 4,5 kilometru dlouhá část dálnice D7 u Chlumčan, jejíž předpokládaná cena činí 1,7 miliardy korun bez daně. Stavbaři tam v současné době pracují například na mostech.
Významnou plánovanou stavbou v Ústeckém kraji je také obchvat s přemostěním údolí v Žiželicích na silnici I/27, která vede dopravu od D7 do Žatce. Stavba začne v roce 2024, v provozu má obchvat být o rok později.