Na opravy silnic v Moravskoslezském kraji půjde letos 1,8 miliardy. Řidiči v Ostravě se musí připravit na komplikace

V Moravskoslezském kraji bude letos na opravy silnic k dispozici minimálně 1,8 miliardy korun. Přibližně miliarda korun bude směřovat na opravy silnic I. třídy ve správě Ředitelství silnic a dálnic. Dalších více než 800 milionů korun pak půjde na krajské cesty II. a III. tříd nebo na opravy mostů.

Kraj navíc počítá s tím, že by se finanční prostředky na modernizaci silnic mohly ještě během roku zvýšit, řekl náměstek hejtmana pro dopravu Jakub Unucka (ODS).

Už nyní má kraj naplánováno zhruba 90 akcí. Stavby si ale vyžádají uzavírky a dopravní omezení, a řidiči se tak musí připravit na komplikace. Největší a nejnákladnější dopravní stavby se budou týkat krajského města Ostravy. 

Oprava se dotkne Výškovických i Svinovských mostů

Tam se oprava dotkne mostu pod stadionem Bazaly a také Výškovických a Svinovských mostů. Oprava posledně jmenované stavby ale podle Unucky proběhne tak, aby zůstal v každém směru průjezdný jeden pruh.

„Budeme jednat se zhotovitelem, aby přechody mezi vyfrézovanou a nevyfrézovanou částí byly pozvolné, aby lidé neměli důvod zastavovat a mohli kontinuálně projíždět,“ řekl Unucka. Řada staveb bude zahájena už v dubnu, největší uzavírky jsou tradičně směřovány na období prázdnin.

Z dosud připravených 812 milionů na cesty nižších tříd půjde na stavby přímo z krajského rozpočtu přes 87 milionů korun, další dopravní investice budou z evropských prostředků, na nichž se kraj spolupodílí obvykle deseti procenty.  

Z krajských peněz bude hrazena třeba stavba kruhových objezdů v Krmelíně na Frýdecko-Místecku, Klimkovicích nebo Ludgeřovicích na Opavsku. Zhruba 160 milionů korun je pak připraveno na opravy mostů. Moravskoslezský kraj má navíc nachystány v zásobě i stavby za zhruba 400 milionů korun pro případ, že by kraj získal další peníze od státu.

Správa silnic Moravskoslezského kraje se v regionu stará o 2735 kilometrů silnic nižších tříd a spravuje na nich 1122 mostů. Při vyhodnocování jejich technického stavu před dvěma roky se ukázalo, že více než třetina je v havarijním technickém stavu, také mosty potřebují opravit. Na opravy by bylo třeba asi šest miliard. „To je vysoká částka, takže modernizujeme postupně, rovnoměrně v celém kraji, rozhodující je technický stav,“ uvedl náměstek hejtmana pro finance a investice Jaroslav Kania (ANO). 

Výběr redakce

Aktuálně z rubriky Regiony

Vlaky v Praze kvůli krádeži kabelů nabírají zpoždění až devadesát minut

Zpoždění až devadesát minut nabírají od rána vlaky v Praze kvůli krádeži kabelů na trati v úseku Vršovice – Hlavní nádraží. Jezdí se tam nyní jen po jedné koleji. Opravy zřejmě potrvají asi do 15 hodin, oznámil mluvčí Správy železnic pro mimořádnosti Martin Kavka. Omezení se dotklo podle webu dopravce České dráhy desítek vlaků, lokálních spojů i rychlíků. Některé regionální spoje musely dráhy odřeknout.
10:15Aktualizovánopřed 2 mminutami

Krádež kabelů omezila provoz desítek vlakových spojů v centru Prahy

Krádež kabelů omezila v neděli ráno provoz desítek vlakových spojů v centru Prahy. Krádež se stala v úseku Praha Vršovice – Praha hlavní nádraží, zpoždění tam může dosáhnout až dvacet minut. Situace se dotýká lokálních spojů i rychlíků. Vyplývá to z informací na webu dopravce České dráhy. Podle drah může omezení trvat až do 12 hodin.
před 2 hhodinami

Nouzové tlačítko v metru zachraňuje životy

Přibývá pádů do kolejiště pražského metra. Lidé na nástupišti by v takovém případě měli stisknout tlačítko nouzového zastavení vozu. Jen málo pasažérů však vědělo o jeho existenci, pražský dopravní podnik ho proto nechal nedávno zvýraznit. Jeho využití roste, ze 108 případů v období leden–listopad roku 2023 na 140 za stejné období letos. Příčinou pádů do kolejiště často bývá alkohol, zdravotní problém nebo nešťastná náhoda. Tlačítko však slouží jen pro situace, kdy jde o život. Cestující, který ho zmáčkne například kvůli mobilu spadlému do kolejiště, musí počítat s pokutou. Výjimkou jsou velké předměty, které můžou vykolejit metro.
před 2 hhodinami

V Krabici od bot lidé darovali rekordních 65 tisíc dárků pro děti v nouzi

V letošní vánoční sbírce Krabice od bot lidé darovali o čtyři tisíce krabic s dárky více než loni. ČT to sdělil Dalibor Hála, mluvčí Diakonie Českobratrské církve evangelické, která sbírku pořádá. Řada dárců také využila možnost poslat příspěvek do on-line sbírky, která potrvá až do 6. ledna. Zatím se vybralo přes 4,8 milionu korun.
před 3 hhodinami

V chovu na Havlíčkobrodsku kvůli ptačí chřipce zlikvidují přes 30 tisíc slepic

V chovu slepic v Habrech na Havlíčkobrodsku veterináři potvrdili výskyt ptačí chřipky. Bude nutné zlikvidovat asi 35 tisíc nosnic. Je to letošní desáté ohnisko nákazy v komerčním chovu v Česku, sdělil Petr Majer ze Státní veterinární správy (SVS).
před 17 hhodinami

Dny osvobození provázela euforie, osmačtyřicátý rok byl velké zklamání, líčí pamětnice

Brněnská etnografka Alena Jeřábková prožila dětství za druhé světové války, pamatuje bombardování i osvobození Brna. Studovala v době politických procesů v padesátých letech, v srpnu 1968 s manželem zvažovali emigraci a jako pedagožka se studenty prožila i rok 1989. V otevřeném vzpomínání přibližuje dramatické okamžiky i osobní rozhodnutí, která formovala její život.
před 18 hhodinami

Cestující znovu mohou využívat stanici metra C Pankrác

Cestující pražské MHD mohou od pátečního odpoledne znovu využívat stanici linky metra C Pankrác. Zástupci vedení města a pražského dopravního podniku (DPP) ji otevřeli po téměř rok trvající rekonstrukci. První vlak ve stanici zastavil ve 14:09. Práce v částech stanice bez cestujících ještě budou pokračovat, ale již za provozu. Stanice Pankrác byla otevřena jako jedna z prvních z nynějších 61 stanic pražského metra 9. května 1974 pod názvem Mládežnická.
19. 12. 2025Aktualizováno19. 12. 2025

D1 je po desítkách let kompletní. U Přerova se otevřel poslední úsek

Po letech plánování, sporů a stavebních komplikací otevřelo Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) v pátek v poledne poslední chybějící část dálnice D1. Úsek mezi Říkovicemi a Přerovem je dlouhý 10,1 kilometru. Oproti původnímu plánu se jej podařilo zprovoznit o téměř tři měsíce dříve. Podle generálního ředitele ŘSD Radka Mátla jde o významnou událost pro celou tuzemskou dálniční síť i veřejnost. Přínos tohoto úseku D1 pro střední Moravu považuje za zásadní.
19. 12. 2025Aktualizováno19. 12. 2025
Načítání...