Mizí most, který spojuje důl Paskov s nedalekou haldou. Neměl využití a chátral

6 minut
Diamo začalo rozebírat přepravníkový most u Dolu Paskov
Zdroj: ČT24

Státní podnik Diamo začal ve čtvrtek bourat ocelový most, který dříve spojoval Důl Paskov na Frýdecko-Místecku s nedalekou haldou. Po mostu se v minulosti přepravovala hlušina z úpravny dolu právě na haldu, od roku 2017 se už ale nevyužívá a chátrá. Přepravník, který vede nad řekou Ostravicí i železniční tratí, má být zlikvidován během jednoho dne. Celková délka mostu je 800 metrů, Diamo ale rozebere jenom čtyřicetimetrový úsek, který vede nad tratí a cyklotrasou.

Část mostu, která má jít během čtvrtka k zemi, váží asi pětadvacet tun. Poté, co dělníci snesou jednotlivé části mostu dolů, budou je rozřezávat na menší kusy, které se postupně odvezou do kovošrotu. 

Ostravský region se snaží mnoho industriálních staveb zachovat, případně opravit a najít jim nové využití, v případě přepravníku ale byla likvidace v plánu už delší dobu. „Z přepravníku postupně opadávaly drobné části, které mohly ohrozit cyklisty, kteří často využívají místní cyklotrasy, nebo mohly tyto části dopadnout i do prostoru železniční tratě,“ uvedla redaktorka ČT Natálie Flajžíková. 

Do likvidace mostu se nyní zapojili také bývalí horníci. „Je to nostalgie. Přepravníkový most byl součástí lokality a těžby všeobecně,“ řekl vedoucí oddělení likvidace závodu Darkov a bývalý horník na dole Paskov Petr Bartík. 

Kvůli likvidaci mostu byla ve čtvrtek zastavena i vlaková doprava. Práce by podle plánů měly skončit kolem 17:00, poté by se měly vlaky na tuto trať vrátit. Zástupci podniku zatím nepředpokládají, že by stanovený termín nedokázali dodržet. 

Postupná likvidace

Po dopravníkovém pásu se v minulosti přepravovalo kamenivo na blízkou haldu. „Po skončení (fungování) úpravny (v dole Paskov) v roce 2017 je most nevyužívaný a chátrá,“ řekl za státní podnik Diamo vedoucí realizace útlumu těžby ze závodu Darkov Milan Paľo.

Podle něj se nyní připravuje i demolice šachetní budovy a šachetní věže na Dolu Chlebovice nebo demolice objektu v areálu šachty Sviadnov, která by měla proběhnout ještě v letošním roce. Zlikvidováno by pak mělo být i několik objektů v areálu Dolu Lazy. 

Historie Dolu Paskov
Zdroj: ČT24

S průzkumem ložiska uhlí se v lokalitě Dolu Paskov začalo na počátku minulého století. Stavba dolu začala v roce 1959, první vozík s uhlím z něj vyjel až o sedm let později. V roce 1970 začala fungovat úpravna uhlí, ve stejném roce pak v dole při bývuchu metanu zahynulo 26 horníků. 

Těžba uhlí v Dole Paskov na Frýdecko-Místecku definitivně skončila v roce 1999. Za dobu jeho fungování bylo vytěženo téměř osmnáct a půl milionu tun uhlí. 

Výběr redakce

Aktuálně z rubriky Regiony

Piety uctily oběti předloňské střelby na filozofické fakultě

Lidé v Česku si v neděli připomínají památku obětí předloňské střelby na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy (FF UK). Už dopoledne uctili jejich památku například někteří senátoři v čele s předsedou horní komory Milošem Vystrčilem (ODS). Po poledni si památku obětí připomněl i premiér Andrej Babiš (ANO). Konaly se i další akce, které připravily spolky Spojeni nadějí a Uši pro duši s podporou fakulty a univerzity. Při tragédii zemřelo čtrnáct lidí z řad studentů a pedagogů.
08:36Aktualizovánopřed 47 mminutami

Provoz vlaků v Praze byl po omezení kvůli krádeži kabelů plně obnoven

Provoz vlaků v Praze byl po omezení kvůli krádeži kabelů plně obnoven po 14:40, uvedla Správa železnic. Vlaky kvůli krádeži na trati v úseku Vršovice – Hlavní nádraží nabíraly hodiny zpoždění. Omezení se dotklo podle webu dopravce České dráhy desítek vlaků, lokálních spojů i rychlíků. Některé regionální spoje musely dráhy odřeknout. Omezení provozu trvalo více než devět hodin.
10:15Aktualizovánopřed 3 hhodinami

Krádež kabelů omezila provoz desítek vlakových spojů v centru Prahy

Krádež kabelů omezila v neděli ráno provoz desítek vlakových spojů v centru Prahy. Krádež se stala v úseku Praha Vršovice – Praha hlavní nádraží, zpoždění tam může dosáhnout až dvacet minut. Situace se dotýká lokálních spojů i rychlíků. Vyplývá to z informací na webu dopravce České dráhy. Podle drah může omezení trvat až do 12 hodin.
před 10 hhodinami

Nouzové tlačítko v metru zachraňuje životy

Přibývá pádů do kolejiště pražského metra. Lidé na nástupišti by v takovém případě měli stisknout tlačítko nouzového zastavení vozu. Jen málo pasažérů však vědělo o jeho existenci, pražský dopravní podnik ho proto nechal nedávno zvýraznit. Jeho využití roste, ze 108 případů v období leden–listopad roku 2023 na 140 za stejné období letos. Příčinou pádů do kolejiště často bývá alkohol, zdravotní problém nebo nešťastná náhoda. Tlačítko však slouží jen pro situace, kdy jde o život. Cestující, který ho zmáčkne například kvůli mobilu spadlému do kolejiště, musí počítat s pokutou. Výjimkou jsou velké předměty, které můžou vykolejit metro.
před 10 hhodinami

V Krabici od bot lidé darovali rekordních 65 tisíc dárků pro děti v nouzi

V letošní vánoční sbírce Krabice od bot lidé darovali o čtyři tisíce krabic s dárky více než loni. ČT to sdělil Dalibor Hála, mluvčí Diakonie Českobratrské církve evangelické, která sbírku pořádá. Řada dárců také využila možnost poslat příspěvek do on-line sbírky, která potrvá až do 6. ledna. Zatím se vybralo přes 4,8 milionu korun.
před 11 hhodinami

V chovu na Havlíčkobrodsku kvůli ptačí chřipce zlikvidují přes 30 tisíc slepic

V chovu slepic v Habrech na Havlíčkobrodsku veterináři potvrdili výskyt ptačí chřipky. Bude nutné zlikvidovat asi 35 tisíc nosnic. Je to letošní desáté ohnisko nákazy v komerčním chovu v Česku, sdělil Petr Majer ze Státní veterinární správy (SVS).
včera v 17:38

Dny osvobození provázela euforie, osmačtyřicátý rok byl velké zklamání, líčí pamětnice

Brněnská etnografka Alena Jeřábková prožila dětství za druhé světové války, pamatuje bombardování i osvobození Brna. Studovala v době politických procesů v padesátých letech, v srpnu 1968 s manželem zvažovali emigraci a jako pedagožka se studenty prožila i rok 1989. V otevřeném vzpomínání přibližuje dramatické okamžiky i osobní rozhodnutí, která formovala její život.
včera v 16:57

Cestující znovu mohou využívat stanici metra C Pankrác

Cestující pražské MHD mohou od pátečního odpoledne znovu využívat stanici linky metra C Pankrác. Zástupci vedení města a pražského dopravního podniku (DPP) ji otevřeli po téměř rok trvající rekonstrukci. První vlak ve stanici zastavil ve 14:09. Práce v částech stanice bez cestujících ještě budou pokračovat, ale již za provozu. Stanice Pankrác byla otevřena jako jedna z prvních z nynějších 61 stanic pražského metra 9. května 1974 pod názvem Mládežnická.
19. 12. 2025Aktualizováno19. 12. 2025
Načítání...