Krajský úřad zamítl odvolání proti územnímu rozhodnutí na stavbu dálnice z Jaroměře do Trutnova

Krajský úřad Královéhradeckého kraje zamítl odvolání proti územnímu rozhodnutí na stavbu dálnice D11 v úseku z Jaroměře do Trutnova. Po uplynutí lhůty patnácti dnů nabude rozhodnutí právní moci. V prosinci 2021 se proti němu odvolal jeden majitel pozemků v Hajnici, v jejíž blízkosti má dálnice vést.

Z dálnice D11 zatím chybí postavit úseky Jaroměř–Trutnov a Trutnov – státní hranice s Polskem v celkové délce 41 kilometrů. U úseku Trutnov – hranice je Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) výrazně dál, loni v prosinci na něj vypsalo tendr na stavební firmu.

ŘSD dříve uvedlo, že po získání pravomocného územního rozhodnutí na úsek Jaroměř–Trutnov bude moci dopracovat dokumentaci ke stavebnímu povolení a zahájit výkupy pozemků. Nyní pracuje na projektu záchranného archeologického výzkumu.

Územní rozhodnutí pro úsek Jaroměř–Trutnov vydal Městský úřad ve Dvoře Králové nad Labem v listopadu 2021 po více než třech letech od podání žádosti. V pondělí krajský úřad rozhodnutí dvorského úřadu potvrdil. Více než jeden rok dlouhé řešení odvolání bylo podle hejtmanství dáno zejména tím, že ministerstvo životního prostředí své stanovisko k řízení poslalo až zhruba po osmi měsících loni v prosinci.

Za pět let by mohlo být hotovo

Úsek D11 mezi Jaroměří a Trutnovem měří 19,6 kilometru. V aktuálním informačním letáku k tomuto úseku počítá ŘSD se zahájením stavby v roce 2025 a s uvedením do provozu v roce 2028. Náklady na stavbu ŘSD odhaduje na 12 miliard korun bez daně.

U posledního úseku D11 z Trutnova na státní hranici ministerstvo dopravy v lednu zahájilo řízení na vydání stavebního povolení. Vítěz tendru na stavební firmu by mohl být známý v létě a vlastní stavba by mohla začít na konci letošního roku. Auta by po novém úseku, jehož součástí jsou i dva zhruba půlkilometrové tunely, mohla jezdit v roce 2026. Odhadovaná cena 21 kilometrů dálnice je 13,1 miliardy korun bez daně.

D11 z Prahy do Hradce Králové a na státní hranici s Polskem začal stát budovat v roce 1978 a zatím je z plánovaných 154 kilometrů hotových 113 kilometrů. Od prosince 2021 dálnice končí na severním okraji Jaroměře. Navazuje na ni silnice I/37 směrem na Trutnov.

Na hranicích s Polskem se česká D11 napojí na polskou čtyřproudou rychlostní silnici S3. Poláci jsou se svým navazujícím úsekem podstatně dál, už na něm mají položený asfalt a otevřít jej chtějí v roce 2024.