Jízdní řády na Olomoucku se po kritice změnily. Posílily nejen školní spoje

Linkové autobusy v Olomouckém kraji již jezdí podle upravených jízdních řádů. Krajský koordinátor dopravy jízdní řády veřejné autobusové dopravy, které v regionu platí od 1. ledna, pozměnil po kritice od měst a obcí i cestujících.

Na nové jízdní řády linkových autobusů si hned po Novém roce stěžovalo velké množství cestujících. Na problémy s autobusovou dopravou upozornila také olomoucká radnice. Krajská rada pak kvůli tomu odvolala ředitele KIDSOK Jaroslava Tomíka.

Upravené jízdní řády linkových autobusů jsou již k dispozici na internetových stránkách www.kidsok.cz, kde je zároveň zveřejněn přehled změn. Změny jsou zapracovány také do celostátního systému IDOS.

„Spolu se stávajícími konstruktéry jízdních řádů jsme se snažili v limitovaném čase napravit chyby svých bývalých kolegů a nalézt řešení problémů dotýkajících se co největšího počtu cestujících veřejnou dopravou. Udělali jsme maximum, které bylo v limitovaný čas možné,“ komentovala změny jízdních řádů vedoucí oddělení dispečerského řízení KIDSOK Lenka Zajíčková.

Zejména na Hranicku, Prostějovsku a Přerovsku bylo podle Zajíčkové problémových míst v autobusové dopravě tolik, že některé úpravy byly kvůli nedostatku času odloženy. „V následujících týdnech se postupně budeme snažit vrátit ke kvalitě dopravní obslužnosti, která byla před 1. lednem letošního roku,“ dodala Zajíčková.

Nové jízdní řády autobusů v Olomouckém kraji hned na začátku roku vzbudily bouřlivou diskusi cestujících. Lidé se pozastavovali například nad tím, že autobusy přijíždějící do Olomouce ve směru od Hluboček, Doloplaz a Velké Bystřice zastavují jen na autobusovém nádraží a nejezdí až k vlakovému nádraží.

Změny v MHD omlouvali vyšší „efektivitou“

Některým cestujícím vadilo také to, že příměstské autobusy už nejezdí po všech zastávkách ve městech jako dosud či že děti z Konice a okolí budou do školy místo autobusem jezdit vlakem. Vedení KIDSOK tyto změny zdůvodnilo snahou zvýšit efektivitu dopravního systému či omezenou kapacitou prostoru před hlavním vlakovým nádražím.

Nové jízdní řády podle olomouckého primátora Antonína Staňka (ČSSD) zkomplikovaly dopravu obyvatel města i lidí, kteří jezdí z okolních obcí do Olomouce za prací či na úřady.

KIDSOK organizuje veřejnou autobusovou a železniční dopravu v Olomouckém kraji. Dopravu cestujících v kraji zajišťují čtyři autobusoví dopravci, Dopravní podnik města Olomouce a České dráhy. Kraj za prokazatelnou ztrátu, což je rozdíl mezi náklady a výnosy z jízdného, platí železničním a autobusovým dopravcům zhruba 900 milionů korun ročně. 

Výběr redakce

Aktuálně z rubriky Regiony

Hřib a Gregor se v Duelu ČT24 přeli o dopravě či politické kultuře

Podle nově zvoleného poslance za Motoristy Matěje Gregora jsou dopravní kolony často způsobené necitlivými zásahy politiků, „kteří nějakým způsobem nestrategicky naplánují nejrůznější odstávky“. Podle předsedy Pirátů a náměstka pražského primátora pro dopravu Zdeňka Hřiba vychází některé problémy v dopravě z pražského historického centra, které omezuje kapacitu silnic. Vyzývá proto k častějšímu využívání městské hromadné dopravy, do které se podle něj velmi investuje. V Duelu ČT24 moderovaném Janou Peroutkovou spolu diskutovali třeba také o elektromobilitě nebo tuzemské politické kultuře.
před 6 hhodinami

Po srážce aut na Olomoucku je jeden mrtvý a sedm zraněných

Večerní srážku dvou osobních aut na silnici u Křelova-Břuchotína na Olomoucku nepřežil jeden člověk. Dalších sedm lidí se zranilo, vyplývá z vyjádření krajských záchranářů a hasičů na síti X. Silnice II/365 byla kvůli odstraňování následků havárie a zjišťování příčin uzavřena, motoristé museli využívat objízdnou trasu.
8. 11. 2025Aktualizovánovčera v 00:18

Referendum v Chebu přípravu průmyslového parku nezastavilo, přišlo málo lidí

Příprava Strategického podnikatelského parku v Chebu bude pokračovat. K referendu, které se ve městě konalo v sobotu, nepřišlo dost lidí. Volit přišlo jen 20,71 procenta oprávněných voličů, pro platnost referenda bylo potřeba podle zákona 35 procent. Z 22 912 voličů přišlo vyjádřit svůj názor 4745 lidí. Podle starosty Chebu Jana Vrby (ANO) ti, kteří proti záměru nemají větší výhrady, k referendu nepřišli. Příprava dle něj může dál pokračovat.
8. 11. 2025

Elektrokola a koloběžky v metru čeká zákaz

Praha od nového roku zakáže přepravu elektrických kol a koloběžek v metru. Obává se možného požáru třeba v tunelu, kde se oheň špatně likviduje a evakuace cestujících je složitá. Poučila se z podobných událostí v cizině – ve vagonu metra elektrokolo vzplálo například v Torontu, v Londýně zase podobný incident zavinila elektrokoloběžka. Nedovolenou přepravu těchto dopravních prostředků budou v Praze kontrolovat revizoři. Cestujícím za porušení bude hrozit pokuta až dva tisíce korun.
8. 11. 2025

Na Českolipsku uctili zádušní mší památku kardinála Duky

V Jablonném v Podještědí na Českolipsku dominikáni uctili památku zesnulého kardinála Dominika Duky. V tamní bazilice sv. Vavřince a sv. Zdislavy se dopoledne konala zádušní mše svatá, při které věřící poděkovali za jeho život. Duka zemřel v úterý ve věku 82 let. Pohřeb se bude konat v sobotu 15. listopadu v katedrále svatého Víta.
8. 11. 2025

Maturoval v krytu. Nejvíc stoletého Josefa Straku nabíjejí kamarádi

Jelikož otec Josefa Straky stavěl mosty, rodina se často stěhovala. Nakonec zakotvili v Brně, kde prožili druhou světovou válku i osvobození. Josefa v sedmnácti letech povolali na práce do Německa, maturitu skládal na konci války v krytu. Ze všeho, co ho v životě potkalo, se snažil vzít si něco pozitivního. Začátkem listopadu oslavil sté narozeniny. Dodnes ho prý nejvíc nabíjejí kamarádi a práce na zahradě.
8. 11. 2025

Speciální hlídka v Českých Budějovicích kontroluje čipování psů

V Českých Budějovicích zřídili speciální hlídku zaměřenou na majitele psů. Ta u nich s pomocí čtečky mikročipů kontroluje, zda mají zvířata očipovaná. Řada z nich totiž tuto povinnost, která se plní přibližně v šestém týdnu štěněte společně s prvním očkováním, nedodržuje. Ve správním řízení jim přitom hrozí pokuta až padesát tisíc korun. Za minulý rok strážníci ve městě zkontrolovali téměř tři tisíce psů.
8. 11. 2025

Rekonstrukce pražské Invalidovny může začít. Chybí už jen pokyn ministerstva

Obnova pražské Invalidovny s dostavbou moderní přístavby má začít v roce 2026. Projekt za více než dvě miliardy korun bude největší investiční akcí v historii Národního památkového ústavu. Ten má podporu nové vlády a nyní čeká už jen na souhlas ministerstva kultury, aby mohl vyhlásit tendr na dodavatele stavby. Veřejnosti by se Invalidovna mohla otevřít v roce 2030.
8. 11. 2025
Načítání...